Pixar Animation Studios poprawił znacząco wyniki dzięki globalnemu sukcesowi filmu ‘Gdzie jest Nemo?’. Prezes Steve Jobs uważa, że Pixar jest obecnie najsilniejszą marką na globalnym rynku filmów animowanych.
Jobs potwierdził, że w 2005 roku, w momencie wygaśnięcia kontraktu, dojdzie do ‘rozwodu’ Pixar z koncernem Disney Co., który zajmował się przez ostatnie kilka lat dystrybucją filmów wytwórni. Poinformował jednocześnie, że wkrótce rozpoczną się negocjacje z wytwórniami filmowymi, zainteresowanymi zajęciem miejsca Disney’a.
Rosnąca wciąż sprzedaż biletów kinowych, DVD i kaset VHS z filmem ‘Gdzie jest Nemo?’ spowodowała, że Pixar zakończył czwarty kwartał zyskiem w wysokości blisko 84 mln USD przy przychodach sięgających prawie 165 mln USD. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio 17 mln USD i 39,4 mln USD.
‘Gdzie jest Nemo’ był jednym z największych hitów kinowych w USA w ubiegłym roku. Przychody ze sprzedaży jego biletów szacuje się na 850 mln USD, co jest dziewiątym wynikiem w historii. Na koniec 2003 roku sprzedano 24,8 mln kopii filmu na kasetach VHS i DVD.
MD, Reuters