Genewa przenosi się do Dohy

opublikowano: 23-08-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Po raz czwarty z rzędu organizator odwołał międzynarodowe targi motoryzacyjne w Genewie. Nie zmienia jednak planów dotyczących imprezy w Katarze.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie są powody odwołania Geneva International Motor Show w 2023 r.
  • jaka przyszłość czeka europejskie targi motoryzacyjne

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie zaplanowany na luty 2023 r. nie odbędzie się — ogłosiła fundacja Comité permanent du Salon international de l'automobile de Genève. Podtrzymała natomiast zamiar zorganizowania przewidzianych na przyszły rok targów w stolicy Kataru.

— Ze względu na niepewną sytuację gospodarczą i geopolityczną na świecie, a także zagrożenia związane z rozwojem pandemii koronawirusa w 2023 r. organizatorzy postanowili skupić się wyłącznie na wydarzeniu w Dosze — mówi Maurice Turettini, prezes Comité permanent du Salon international de l'automobile de Genève.

Problemy światowej gospodarki i niepewność polityczna wpłynęły też na brak zainteresowania wielu koncernów motoryzacyjnych udziałem w kosztownych targach.

— W niepewnych czasach wiele marek nie jest w stanie zobowiązać się do udziału w europejskiej wystawie zimą. Po przeanalizowaniu wszystkich elementów stało się więc jasne, że Salon 2023 nie odbędzie się w Genewie zgodnie z planem — przyznał Sandro Mesquita, dyrektor generalny Geneva International Motor Show.

Genewski salon organizowany jest od 1905 r. Od 1922 r. odbywał się corocznie — zamarł tylko w latach 1940-46. Stał się najbardziej prestiżową i chętnie odwiedzaną europejską wystawą motoryzacyjną. Edycję z 2019 r. odwiedziło ponad 600 tys. osób i ponad 10 tys. dziennikarzy. Edycja 2020 r. została odwołana z powodu pandemii na kilka dni przed startem. Targi nie odbyły się również w latach 2021-22. Głównym powodem była niewielka liczba chętnych wystawców i obawy związane z koronawirusem.

Przyszłość genewskiej i innych europejskich wystaw motoryzacyjnych nie rysuje się różowo. Pandemia tylko wzmocniła spadek zainteresowania tą formą promocji. W obliczu kłopotów branży motoryzacyjnej nie należy spodziewać się zmiany tego trendu. Pytani o powody targowej absencji przedstawiciele koncernów mówią o kosztach i słabym przełożeniu na sprzedaż. Z tych powodów jeszcze przed 2020 r. na dużych europejskich imprezach nie pojawiali się tacy producenci jak Volvo, FCA (obecnie Stellantis), Volkswagen czy Ford.

Wszystko wskazuje na to, że targi motoryzacyjne na dobre wyjadą z Europy, a przynajmniej genewskie. W listopadzie 2023 r. ma wystartować pierwsza edycja Geneva International Motor Show Katar. Impreza ma być organizowana co dwa lata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane