Czytasz dzięki

Gerda rośnie dzięki... rowerom i smartfonom

opublikowano: 22-11-2020, 22:00

Znany producent zamków wykorzystał zmiany rynkowe związane z pandemią, zrestrukturyzował się i zwiększa sprzedaż.

Jednym ze skutków pandemii był wielki popyt na rowery, na które ludzie przesiedli się w obawie przed złapaniem wirusa w zatłoczonych autobusach, tramwajach i metrze. Na nieoczekiwanym boomie postanowiła skorzystać Gerda - firma z podwarszawskiego Sokołowa, założona na przełomie lat 80. i 90., znana przede wszystkim z zamków i drzwi, a także okuć i bram. W tym miesiącu po raz pierwszy w swej historii wprowadziła na rynek zapięcia rowerowe. Ich dużą promocję planuje na wiosnę 2021 r.

Konsolidator:
Konsolidator:
Piotr Gmiński szefuje Gerdzie od kwietnia zeszłego roku. To za jego czasów firma się zrestrukturyzowała i wchłonęła spółki córki.
Marek Kazmierczak

Nie było to jedyne novum w jej ofercie. W czerwcu, wspólnie z firmą technologiczną Predica, Gerda zaprezentowała owoc dwuipółrocznej pracy - inteligentny zamek Tedee. Twórcy zapewniają, że jest to najmniejszy na świecie innowacyjny “smart lock” wyposażony w akumulator. Rolę klucza pełni smartfon, dlatego sterowanie zamkiem możliwe jest z dowolnego miejsca na świecie. W dodatku wkładka Tedee jest kompatybilna z innymi zamkami dostępnymi na rynku, co oznacza, że system mogą zainstalować u siebie także posiadacze zamków wyprodukowanych przez konkurencję. System składa się z trzech elementów: zamka wyposażonego w akumulator, bezprzewodowego routera, który łączy urządzenie z siecią, oraz elektronicznej wkładki do zamka. Produkt – jak deklarują przedstawiciele Gerdy – to najważniejszy nowy projekt firmy w ostatnich latach.

Mijający rok był dla podwarszawskiego producenta okresem inwestycji. Gerda zainwestowała w linię do produkcji aluminiowych drzwi płaszczowych, centrum obróbcze Phantomatic X4, wyposażone w stoły rolkowe i obrotnice, a także kupiła maszyny, m.in. na potrzeby linii do produkcji drzwi stalowych. Inwestycje pochłonęły ponad 3 mln zł.

To nie koniec inwestycji. Gerda planuje m.in. zakup automatycznej linię do produkcji drzwi, na co wyda co najmniej 10 mln zł, a także modernizację parku maszynowego służącego do produkcji wkładek profilowych.

W tym roku firma zakończyła też restrukturyzację, polegającą m.in. na konsolidacji spółek. Zwiększyła zatrudnienie i obecnie ma 530 pracowników.

- Osiągamy na razie 6-procentowy wzrost sprzedaży i z optymizmem patrzymy w przyszłość – twierdzi Piotr Gmiński, prezes Gerdy.

Informuje, że na przyszły rok firma planuje kolejne inwestycje, m.in. w automatyzację produkcji drzwi stalowych oraz rozwój parku maszynowego do produkcji wkładek profilowych. Liczy na 10-procentowy wzrost sprzedaży w 2021 r.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane