Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 34 | / | 2010 | |||||||||
| Data sporządzenia: | 2010-11-03 | |||||||||||
| Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
| TRAKCJA POLSKA S.A. | ||||||||||||
| Temat | ||||||||||||
| Informacja o zawarciu znaczącej umowy | ||||||||||||
| Podstawa prawna | ||||||||||||
| Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe |
||||||||||||
| Treść raportu: | ||||||||||||
| Zarząd spółki Trakcja Polska S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 2 listopada 2010 r. Spółka, jako Pełnomocnik konsorcjum w składzie: 1. Trakcja Polska S.A. z siedzibą w Warszawie – Pełnomocnik konsorcjum; 2. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie – Partner konsorcjum, (dalej, łącznie: "Wykonawca") zawarła z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji (dalej: "Zamawiający"): Umowę w ramach zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Podłęże – Bochnia w km 16,000 – 39,000 w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III". (dalej: "Umowa"). Wartość Umowy: Łączna wartość netto Umowy: 588.694.569,27 PLN (słownie: pięćset osiemdziesiąt osiem milionów sześćset dziewięćdziesiąt cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt dziewięć 27/100 złotych); Łączna wartość brutto Umowy: 718.207.374,51 PLN (słownie: siedemset osiemnaście milionów dwieście siedem tysięcy trzysta siedemdziesiąt cztery 51/100 złotych). Przedmiot Umowy: Na podstawie Umowy Wykonawca wykona prace branżowe związane z zaprojektowaniem i wykonaniem robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Podłęże – Bochnia w km 16,000 – 39,000 w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III". Termin Realizacji Umowy: 40 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (zgodnie z Umową), nie później niż do dnia 31.01.2014 r . Okres rękojmi za wady: 1 rok Odszkodowanie umowne: Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w następujących wypadkach i w następującej wysokości: 1. Za nieterminową realizację zamówienia, Zamawiający naliczać będzie kary umowne w wysokości 0,1% wartości Umownej brutto za każdy dzień zwłoki. 2. Za wpisanie nieprawdziwych informacji dotyczących uprawnień kadry kierowniczej Wykonawca zapłaci odszkodowanie umowne w wysokości 1 % całkowitej ceny brutto. 3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odszkodowanie umowne w wysokości 0,05 % wartości Umownej brutto za każdy dzień, za przekroczenie czasu zamknięć torowych – w stosunku do obowiązującego Szczegółowego Harmonogramu zamknięć torowych. Wykonawca pokryje również koszty: - opóźnień pociągów powstałych z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, spowodowanych wydłużeniem czasu planowanego zamknięcia torów i nieplanowanym zajęciem torów podczas robót; - opóźnień pociągów, które powstaną w wyniku usterek w urządzeniach lub innych zdarzeń spowodowanych przez Wykonawcę robót; - wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej; - użycia lokomotyw do przeciągania pociągów; - koszty rozkładu jazdy (konstrukcji zastępczego rozkładu jazdy ) na zamknięciu torowym na podstawie faktury wystawionej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, zgodnie z liczbą pociągokilometrów pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników. Koszty wynikające z tytuły opóźnień pociągów naliczane będą wg. not przedłożonych przez przewoźników natomiast koszty wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej i użycia lokomotyw do przeciągania pociągów według faktur przedłożonych przez przewoźników. Obciążanie za korektę rozkładu jazdy będzie wystawiane każdorazowo w momencie zarządzenia zmian, niezależnie od tego czy Wykonawca przystąpił do pracy czy nie. Wyjątek mogą stanowić jedynie przypadki spowodowane sytuacją kryzysową. 4. Maksymalna kwota odszkodowań umownych: 15 % wartości Umownej brutto. 5. Strony Umowy zastrzegły sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiści poniesionej szkody. 6. Zapłata kar umownych i odszkodowań następować będzie w pierwszej kolejności poprzez potrącenie z wymagalnego wynagrodzenia Wykonawcy. Wartość przypadająca Trakcji Polskiej S.A wyżej wskazanej Umowy przekracza 10% kapitałów własnych Trakcji Polskiej S.A. w związku z tym stanowią znaczącą umowę w rozumieniu § 2 ust. 1 pkt. 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. Nr. 23 poz. 259 ze zm.). Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim. |
||||||||||||
| MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
| PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
| Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
| 2010-11-03 | Maciej Radziwiłł | Prezes Zarządu | |||
| 2010-11-03 | Tadeusz Kozaczyński | Wiceprezes Zarządu | |||