GM: SPRZEDAŻ OPLI JESZCZE WZROŚNIE...

Krzysztof Maciejewski
23-02-2000, 00:00

GM: SPRZEDAŻ OPLI JESZCZE WZROŚNIE...

W 2000 r. koncern zamierza sprzedać na polskim rynku ponad 60 tys. aut

STAN GOTOWOŚCI: Warren P. Browne, dyrektor generalny GM Poland, nie precyzuje planów koncernu dotyczących przyszłości polskich fabryk Daewoo po ich ewentualnym przejęciu. Dodaje, że jego firma jest już przygotowana na taką ewentualność i ma pomysły dotyczące koreańskich zakładów w Warszawie na Żeraniu i w Lublinie. fot. Małgorzata Pstrągowska

W marcu General Motors Po- land w Gliwicach rozpocznie produkcję nowego Opla Agila. Warren P. Browne, dyrektor firmy, zapowiada rozbudowę sieci dealerskiej, wydłużenie kontraktów z dostawcami komponentów oraz pobicie kolejnego rekordu sprzedaży w Polsce.

Uruchomienie produkcji Agily zakończy inwestycje w gliwickiej fabryce.

— Obecnie pracuje tam około 2 tys. ludzi, a nakłady inwestycyjne w sumie wyniosły 1 mld DEM (2,1 mld zł) — mówi Warren P. Browne, dyrektor generalny GM Poland.

Serwis po amerykańsku

Tegoroczne plany GM Poland zakładają pokrycie Polski siecią punktów dealerskich i serwisowych. Pod koniec 2000 r. ma działać ponad 120 autoryzowanych punktów dealerskich Opla. Jednocześnie rusza program OK, dzięki czemu w salonach będzie można kupić również używane auta. Ta akcja obejmie na początku 20 dealerów i kilkadziesiąt punktów dealerskich.

Dłuższe umowy

Coraz silniejsze stają się również związki Opla z dostawcami. Średnia długość kontraktu z producentami części wynosi obecnie 2-3 lata, jednak coraz więcej umów jest podpisywanych na pięć lat. Można również zaobserwować powstawanie grup dostawców skupiających się wokół najważniejszych kontrahentów — np. Delphi Automotive.

Chociaż Delphi, który zaopatruje gliwicką fabrykę m.in. w instalacje elektryczne i amortyzatory, nadal jest częścią koncernu Opla, to jednak przed końcem roku osiągnie pełną samodzielność. Integrację dostawców i dealerów wspomoże otwierany w połowie roku główny magazyn części zamiennych GM pod Warszawą.

Samba po polsku

Ubiegły rok zaowocował rejestracją ponad 640 tys. nowych samochodów. Sprzedaż opli wyniosła blisko 60 tys. sztuk, co dało GM Polska ponad 9,3 proc. rynku.

— W 2000 r. z pewnością sprzedamy ponad 60 tys. samochodów — zapowiada Warren P. Browne.

Jego zdaniem, w Polsce można dojść do sprzedaży 1 mln samochodów rocznie — ale najpierw trzeba zreformować system podatkowy — chodzi o akcyzę i o obciążenie dochodów osobistych.

— Uważam, że rząd podejmuje kroki, które poprawią tę sytuację. Nawet planowana podobno kwietniowa podwyżka akcyzy może wyjść na dobre: pod warunkiem jej właściwego wykorzystania przez budżet, np. na budowę i remonty dróg — dodaje dyrektor.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Maciejewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / GM: SPRZEDAŻ OPLI JESZCZE WZROŚNIE...