Gontyniec nawarzy piwa na giełdzie

[MZAT]
opublikowano: 06-03-2012, 00:00

Producent Noteckiego i Gniewosza chce wejść na NewConnect. Ze zdwojoną mocą...

Giełdowi inwestorzy będą mogli rozluźnić się po sesji przy zimnym piwie — na NewConnect w drugim kwartale zadebiutuje wielkopolski Browar Gontyniec. Spółka chce z oferty prywatnej zdobyć około 5 mln zł. Do debiutu przymierzała się już w połowie ubiegłego roku — zgodnie z zapowiedziami na parkiecie miała pojawić się we wrześniu.

— Chcieliśmy zrobić to w dobrym momencie dla spółki i rynku, dlatego przesunęliśmydebiut na wiosnę — mówi Zbigniew Cholewicki, prezes browaru. Browar Gontyniec istnieje od niecałych dwóch lat i należy do funduszu Black Lion. W ubiegłym roku przejął jednak działający od XIX w. Browar Czarnków, znany z piwa Noteckiego.

Na razie produkuje 30 tys. hl piwa rocznie, ale niedługo ma warzyć dwa razy więcej złocistego trunku. — Zakończyliśmy już budowę nowego browaru w miejscowości Kamionka koło Chodzieży, dzięki któremu nasze moce wzrosną do 65 tys. hl. Teraz chcemy kupić linie produkcyjne. Wybraliśmy już modele, ale jeszcze nie wiemy, czy kupimy je za pieniądze inwestorów, czy z innych źródeł — mówi Zbigniew Cholewicki.

W 2011 r. spółka miała — według szacunkowych wyników — 18,2 mln zł przychodów przy 1,9 mln zł zysku netto. W tym roku chce urosnąć o ok. jedną czwartą i mieć 23 mln zł przychodów przy 2,4 mln zł zysku.

Gontyniec — jako browar regionalny — zamierza walczyć o klienta przede wszystkim w najbliższej okolicy. Bez pośredników ma być sprzedawane nawet 30 proc. piwa produkowanego w Czarnkowie i Kamionku.

— Sprzedajemy piwo ogólnopolskim dystrybutoromi sieciom handlowym, ale nie chcemy opierać się tylko na nich — a na pewno nie będziemy sprzedawać piwa do dyskontów. Do końca tego roku stworzymy sieć 30 własnych placówek z piwem. 14 będzie działać w galeriach handlowych w dużych miastach, reszta — w pobliskich miastach powyżej 10 tys. mieszkańców — zapowiada Zbigniew Cholewicki.

Regionalne browary mają mniej niż 5 proc. udziału w polskim rynku, ale według szacunków branży mogą osiągnąć 10-procentowy udział. Polacy wypijają średnio 91 l piwa rocznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [MZAT]

Polecane