Czytasz dzięki

Google prawdę powie o... rowerach

Intuicja i widok za oknem nie kłamią — rowerów jest więcej, a ich użytkownicy szukają nowych tras. Dla wielu osób rowery stały się alternatywnym środkiem transportu wobec komunikacji miejskiej.

Danych, które czarno na białym potwierdzają wzrost ich popularności, dostarczył Google. Internetowy gigant sprawdził, jak w czasie pandemii wzrosła popularność tras rowerowych w usłudze Map i przygotował ranking krajów, w których od lutego 2020 r., czyli od początku pandemii, ich wykorzystanie w usłudze było największe. W częstotliwości wstukiwania tras rowerowych w mapach Google’a prowadzą Niemcy, dalej są Stany Zjednoczone, Holandia, co akurat nie dziwi, Wielka Brytania, Francja, Brazylia i — na siódmym miejscu — Polska. Od lutego liczba pytań o wskazówki dojazdu dla rowerzystów w mapach Google’a wzrosła o 69 proc. i sięgnęła rekordowego poziomu w czerwcu. W niektórych krajach miłośnicy dwóch kółek rozpędzili się jednak bardziej.

W Polsce Google zanotował 280-procentowy wzrost pytań o trasę, lepsi byli tylko Finowie: 303 proc. W Kanadzie odnotowano wzrost o 248 proc., a w Norwegii o 228 proc. Interesująco wygląda także ranking miast. Warszawa ze wzrostem na poziomie 334 proc. wyprzedza nieznacznie Katowice: 325 proc., Poznań: 282 proc. i Kraków: 242 proc., ale musi uznać wyższość Helsinek: 383 proc., Ottawy: 438 proc. i absolutnego lidera — Montrealu: 456 proc. Popularność rowerowych wypadów napędza rynek serwisowy. Globalne zainteresowanie hasłem „naprawa rowerów w pobliżu” wzrosło w wyszukiwarce ponaddwukrotnie, osiągając w tym miesiącu rekord wszech czasów.

W połowie sierpnia nagraliśmy podcast PB do słuchania z wymownym tytułem „Narodowa przesiadka na rower”. Wnioski? Przybywa rowerzystów, a wraz z nimi biznesowych szans i wyzwań. Producenci zmagają się z brakiem części, samorządy — z brakiem funduszy, a cykliści — z brakiem ścieżek rowerowych. — Kross był przygotowany na pandemię produkcyjnie i magazynowo. Wiele firm rowerowych w Europie zatrzymało produkcję — u nas trwała bez przerwy. To oczywiście było bardzo ryzykowne, biorąc pod uwagę to, co się działo wtedy — w marcu, w kwietniu. Teraz łatwo powiedzieć, że to była dobra decyzja. Największy problem jest z dostawami. Mimo że byliśmy przygotowani na pandemię i wcześniej zrobiliśmy zapasy części, dzięki czemu produkcja odbywała się bez przerw, to jednak wielu dostawców azjatyckich ma problemy z ich dostarczaniem. Nie zmienia to faktu, że Kross wszedł w sezon z dużym zapasem rowerów, co pozwoliło na zaopatrzenie naszych odbiorców — mówił w podcaście Zbigniew Sosnowski, prezes Krossa, producenta rowerów.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane