Granty na promocję marek produktowych

opublikowano: 18-07-2021, 20:00

Strumień pieniędzy w wysokości 70 mln zł popłynie do MŚP, które chcą wylansować swoje marki w krajach Zatoki Perskiej.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozstrzygnęła konkurs Go to Brand – EXPO 2020, czyli poddziałanie 3.3.3 programu operacyjnego Inteligentny Rozwój. O dotacje ubiegało się 454 przedsiębiorców. Złożyli oni wnioski o dofinansowanie na łączną kwotę ok. 111 mln zł. Eksperci PARP ocenili pozytywnie projekty 295 firm. Otrzymały one w sumie ok. 70 mln zł.

Tyn razem PARP wesprze promocję marek produktowych na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej. Beneficjenci wezmą udział w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju. To największe na świecie wydarzenie gospodarcze.

– Zainteresowanie naborem Go to Brand wśród MŚP stale rośnie. To znak, że polscy przedsiębiorcy ciągle szukają szans na rozwój biznesu. Beneficjenci będą mogli przeznaczyć wsparcie na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych, a także na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO 2020. Ponadto dotacje sfinansują koszty usług doradczych związanych z przygotowaniem firmy do wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej, w tym Arabii Saudyjskiej, Bahrajnu, Kataru, Kuwejtu, Omanu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich – mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP.

Pierwotnie budżet konkursu wynosił 50 mln zł. Z powodu dużego zainteresowania grantami wśród MŚP, PARP zwiększyła pulę do 70 mln zł.

W wydarzeniach targowych będą brać udział przedsiębiorcy z całego świata reprezentujący m.in. branże: biotechnologiczną, farmaceutyczną, budowlaną, lotniczą, kosmetyczną, IT/ICT, medyczną, meblową, energetyczną.

Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogła ubiegać się każda firma, wynosiło 455 650 zł. Natomiast wymagany minimalny wkład własny to 15 proc. wartości projektu. Przedsięwzięcie zgłaszane do konkursu musiało zamknąć się w kwocie 1 mln zł.

Beneficjenci będą mogli rozliczać koszty projektu w formie ryczałtu i dzięki temu liczyć na szybką wypłatę dofinansowania. Nie muszą też gromadzić dokumentów księgowych potwierdzających poniesione wydatki.

Na co wsparcie:

• udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju

• sfinansowanie kosztów usługi doradczej związanej z wejściem firmy na rynki krajów Zatoki Perskiej (Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie)

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane