Groupon liczy na lojalność MSP

Portal przygotował dodatkowe funkcjonalności dla swoich partnerów. Chce, by zostali z nim na dłużej.

Groupon nie chce być portalem, na którym firmy zamieszczają ofertę jednorazowo, a potem znikają. Z małymi i średnimi przedsiębiorcami wolałby współpracować długoterminowo. Wczoraj przedstawiciele portalu zaprezentowali nowe rozwiązania, dzięki którym takie relacje mają być budowane.

Co prawda, niełatwo wyobrazić sobie przedsiębiorcę, który jest stałym partnerem Groupona, jeśli wziąć pod uwagę koszty, jakie się z tą współpracą wiążą. Cenę produktu albo usługi trzeba obniżyć standardowo o 50 proc., a do tego Groupon nalicza swoją marżę. Ale podobno z portalem regularnie współpracuje kilka tysięcy firm.

— Jeśli koszt wytworzenia dania oferowanego w restauracji w cenie 100 zł wynosi 30 zł, to po obniżce do 50 zł i dodaniu naszej marży firma powinna wyjść co najmniej na zero — twierdzi Andrzej Morawski, dyrektor operacyjny w Groupon Polska.

Więcej podobno nie trzeba. W końcu zadaniem oferty na Grouponie jest przyciągnięcie sporej liczby nowych klientów, którzy dzięki odpowiednim staraniom ze strony przedsiębiorcy mają szansę stać się stałymi klientami.

Pomóc w tym przedsiębiorcom ma nowa oferta portalu, która daje dostęp małym i średnim firmom do różnych funkcjonalności, nie zawsze powiązanych z ofertą na Grouponie. Już w maju portal zaproponował najlepszym partnerom (ok. 2 tys. firm, które osiągają największe obroty z akcji na Grouponie) udział w programie partnerskim.

W jego ramach można skorzystać z 8 rodzajów usług, z czego połowa nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami: dedykowany system rezerwacji (dostępny na komputerze i telefonie komórkowym), stworzenie i utrzymanie strony www, sesja zdjęciowa, prezentacja na stronie mygroupon.pl.

Za resztę trzeba dopłacić: narzędzia do budowania lojalności klientów (opracowane i wydrukowane specjalnie dla danej firmy karty zachęcające klientów Groupona do dalszego korzystania z jej usług) za dodatkowe 3 proc. prowizji, prezentacja na tablicach LED (dodatkowe 2 proc. prowizji za każdy dzień), prezentacja partnera w kampaniach internetowych Groupona (dodatkowe 10 proc. prowizji za tydzień) i wynajem dodatkowych pracowników w związku ze wzmożonym ruchem z okazji oferty na Grouponie (dodatkowe 3 proc. prowizji za 8 godzin pracy). Opcji jest więcej, wiele z nich w opracowaniu a niektóre dopiero w sferze pomysłów.

We wrześniu pojawi się możliwość lepszej personalizacji ofert. Oprócz systemu rezerwacji, pracownicy Groupona wszystko tworzą samodzielnie. W przyszłości przewidują współpracę z partnerami z zewnątrz, przy bardziej skomplikowanych produktach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Groupon liczy na lojalność MSP