Gry nadzieją Sony

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-05-13 17:27

Jeden z nielicznych segmentów biznesowych Sony, na który Covid-19 miał pozytywny wpływ, były gry komputerowe i usługi sieciowe.

Zysk operacyjny Sony w kwartale zakończonym w marcu spadł o 57 proc. do 35,5 mld jenów (331 mln USD). Przy okazji publikacji wyników japońska firma ostrzegła, że jej zysk operacyjny może spaść w tym roku obrotowym o 30 proc. lub więcej, z uwagi na fakt, że pandemia koronawirusa hamuje produkcję urządzeń takich jak smartfony i zmniejsza popyt konsumentów na aparaty cyfrowe i inną elektronikę.

Sony szacuje, że wpływ pandemii obniżył zysk operacyjny segmentu elektroniki użytkowej, aż o 35 mld jenów. Tymczasem wpływ koronawirusa na segment gier i usług sieciowych szacuje na +2,8 mld jenów, ponieważ konsumenci zamknięci w domu szukali rozrywki i pobrali więcej gier.

Sprzedaży konsoli PlayStation4 w ostaniem kwartale spadła o 42 proc. do 1,5 mln szt., częściowo z powodu oczekiwanej przez graczy premiery PlayStation 5. Od czasu wprowadzenia na rynek konsola PS4 sprzedała się w łącznej liczbie ponad 110 mln szt.

Sony poinformowało, że produkcja konsoli PlayStation 4 została w pewnym stopniu dotknięta pandemią Covid-19, ale produkcja jest wystarczająca, aby pokryć obecne zapotrzebowanie, a sprzedaż jest stabilna. 

W ostatnim roku obrotowym liczba gier na PlayStation4 sprzedanych cyfrowo pa raz pierwszy była wyższa niż sprzedaż pudełek. Odpowiadała za 51 proc.  wolumenu sprzedaży.

Japoński producent poinformował, że PlayStation 5 jest na dobrej drodze do wprowadzenia na rynek pod koniec tego roku. Spółka, która niedawno zdecydowała o przełożeniu premiery „The Lust of Us2” w prezentacji poinformowała, że nie doświadcza obecnie poważnych problemów przy produkcji gier.  [GSU]