Grzechy główne e-sprzedawców

opublikowano: 12-03-2014, 00:00

Opineo.pl sprawdziło, co ciąży na sumieniu polskich e-sprzedawców. Niestety lista ich uchybień jest długa.

Serwis Opineo.pl, gromadzący, opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów i firm, przygotował na podstawie komentarzy swoich użytkowników listę największych grzechów krajowych e-sprzedawców. Przeanalizowano wpisy, których na stronie w ciągu miesiąca pojawia się blisko 130 tys. Co zatem najbardziej irytuje klientów w sieci? Na przykład to, że sprzedawcy zamiast postawić na otwartość, zbyt często odgradzają się od kupujących — a utrudniony kontakt czy brak szybkiej reakcji na zapytania i uwagi może stanowić dla konsumentów duży problem, tym bardziej że wirtualne zakupy nie pozwalają ani na obejrzenie, ani na przetestowanie kupowanego towaru. W ślad za tym idzie kolejny z najczęstszych błędów — fatalna obsługa. Autorzy zestawienia zaznaczają więc, że dobra relacja z centrum obsługi klienta czasem może się okazać nawet ważniejsza od ceny. A jego właściwa reakcja przydałaby się np. w sytuacji, gdy do klienta trafia uszkodzony towar lub gdy przesyłka dociera z opóźnieniem (dwa następne częste uchybienia).

„Nie dość, że zamówienie zostało zrealizowane ponad 3 miesiące po jego złożeniu i opłaceniu, to nawet nikt nie pofatygował się, żeby poinformować, co się dzieje […]. Nie polecam!” — skomentowała swoją nieudaną współpracę ze sklepem użytkowniczka podpisana nickiem Anija. Sklep jest też zdyskwalifikowany w oczach klienta, gdy towar okazuje się podróbką.

„Nie polecam sklepu — to po prostu oszustwo” — napisał użytkownik podpisujący się jako abc.

Na tym jednak lista uchybień w działalności e-sprzedawców się nie kończy. Internauci wyrażają swoje niezadowolenie, także gdy otrzymany towar jest niezgodny z opisem lub jest inny niż w zamówieniu. Z punktu widzenia konsumentów uciążliwe są też: anulowanie zamówienia przez sklep, np. w sytuacji wyczerpania się zapasów magazynowych, brak możliwości wyboru kuriera, niedotrzymywanie przez przedsiębiorców składanych na stronie zobowiązań (gratisy, rabaty) i wreszcie nieuznawanie reklamacji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna bełcik

Polecane