Czytasz dzięki

H&M notuje blisko 60 proc. spadku sprzedaży

ARŻ, Reuters
opublikowano: 07-05-2020, 13:12

Szwedzka sieć sklepów odzieżowych H&M poinformowała w czwartek, że od 1 marca do 6 maja odnotowała spadek sprzedaży o 57 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Firma zaczęła stopniowo wznawiać działalność w sklepach stacjonarnych, jednak 60 proc. z nich nadal pozostaje zamkniętych – pisze Reuters.

Spółka już na początku kwietnia deklarowała, że zanotuje pierwszą od kilkudziesięciu lat kwartalną stratę. W czwartkowym komunikacie podała, że wartość niesprzedanych towarów na koniec kwietnia wzrosła do nieco ponad 41 mld koron szwedzkich (4,2 miliarda dolarów), wobec 37,2 miliarda na koniec lutego. 

Jeden ze sklepów sieci Hennes & Mauritz (H&M)
Zobacz więcej

Jeden ze sklepów sieci Hennes & Mauritz (H&M) fot. Bloomberg

H&M w okresie pandemii koronawirusa odnotował wzrost sprzedaży online o 32 proc.. Z końcem kwietnia sieć zaczęła otwierać sklepy w krajach, które podjęły już decyzję o znoszeniu restrykcji. 60 proc. wszystkich punktów sprzedaży stacjonarnej nadal pozostaje nieczynnych. 

Dobrą informacją dla firmy jest „odmrożenie” gospodarki w Niemczech, które rząd Angeli Merkel zapowiedział w środę. W tym kraju H&M ma najwięcej sklepów. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Reuters

Polecane