HK inwestuje w Rudoport

Maria Trepińska
opublikowano: 18-05-1999, 00:00

HK inwestuje w Rudoport

Działająca od trzech lat spółka Rudoport, której akcjonariuszem większościowym jest Huta Katowice, stara się o kredyt na budowę terminalu morskiego w Gdańsku. Decyzje w tej sprawie zapadną w lipcu. Inwestycja pochłonie około 75 mln USD (292,5 mln zł).

Rudoport ma obniżyć koszty transportu dostaw rudy dla Huty Katowice. Jednak statki z rudą sprowadzaną m.in. z Brazylii, RPA i Szwecji, które zawijają do polskich portów, ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury mogą mieć ładowność nie większą niż 60 tys. ton. Zdaniem Jarosława Zwolińskiego, szefa biura informacji Huty Katowice, to znacznie podwyższa koszty transportu.

— Do wybudowanego przez nas pirsu rudowego będą mogły zawijać statki o ładowności do 150 ton. Liczymy, że za dwa lata nowy terminal będzie w pełni przygotowany do eksploatacji — mówi Jarosław Zwoliński.

Przy średniej produkcji czterech mln ton stali rocznie Huta Katowice potrzebuje sześciu mln ton rudy, z czego jedynie dwa mln ton sprowadza do Polski drogą morską. Uruchomienie Rudoportu spowoduje, że do huty będzie mogło trafiać więcej rudy szwedzkiej, brazylijskiej i południowoafrykańskiej, która ma wyższą jakość niż importowana z Ukrainy i Rosji.

Akcjonariuszami Rudoportu, oprócz Huty Katowice posiadającej 56 proc. akcji, są: Hydrobudowa Gdańsk, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, Kolsped i Famag. Kapitał akcyjny spółki wynosi trzy mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maria Trepińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / HK inwestuje w Rudoport