Branża hotelarska jest jedną z najbardziej wymagających. Polscy hotelarze bacznie obserwują poczynania konkurencji w staraniach o klienta.
— Profil współczesnego gościa odzwierciedla zmiany, jakie w ostatniej dekadzie zaszły w polskim społeczeństwie, a także tendencje ekonomiczne i społeczne. Wraz ze wzrostem dochodów rosną też wymagania i oczekiwania — mówi Anna Swoboda, menedżer ds. komunikacji i PR Hotel Piwniczna SPA&Conference w Piwnicznej-Zdroju.
Dawka odprężenia
Czy szukającym noclegu wystarcza standardowy pokój z łazienką?
— Tak, ale najlepiej w połączeniu z salonem kąpielowym. Dlatego oferujemy gościom ekskluzywne przeszklone apartamenty z wolnostojącymi wannami projektu Philippe’a Starcka, francuskiego wizjonera nowoczesnego wzornictwa. Najbardziej pożądane wnętrza są oryginalne, lecz spójne koncepcyjnie. Niekrzykliwe. Niesztampowe. Nieprzytłaczające — wylicza Anna Swoboda.
Klienci najuważniej przyglądają się jednak atrakcjom dodatkowym. A te mogą zaskoczyć, np. Hotel Piwniczna SPA&Conference oferuje dostęp do HedoniSPA ze strefą basenów oświetlonych żywym ogniem.
— Gościom proponujemy basen z czterometrowymi wodospadami i przeciwprądami z wodą z Morza Martwego, a także brodzik dla dzieci z atrakcjami wodnymi i jacuzzi — dodaje Anna Swoboda. Można też korzystać ze SPA z saunami i łaźniami parowymi, grotą solną i prysznicami wrażeń. Na gości czekają także masaże, peelingi, kąpiele, ceremonie, rytuały i zabiegi kosmetyczne.
— Stale rośnie liczba uczęszczających na noce saunowe w HedoniSPA — to połączenie relaksu z niezwykłym widowiskiem, podczas którego rozpylane są wonne aromaty, a nasi pracownicy wachlują gości baranimi skórami, obrzucają śnieżkami z lodem i skrapiają wodą za pomocą brzozowych witek. Są seanse z góralską muzyką i śliwowicą, mrożoną czekoladą, owocowymi sorbetami lub medytacją. W sielankowy nastrój wprowadza szum Popradu, który płynie u stóp hotelu — opowiada Anna Swoboda.
Goście Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach mogą się natomiast odprężyć w klubie Jeździeckim Stajnia, który oferuje naukę jazdy konnej, ale też przejażdżki bryczkami i na kucykach. W obiekcie znajdują się także: salon gier zręcznościowych, kręgielnia, bilard, całoroczne lodowisko, wypożyczalnia rowerów i sprzętu wodnego oraz strzelnica golfowa.
Motory biznesu
W stałej ofercie wielu hoteli jest organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.
— Takie wydarzenia nie mogą się odbyć bez nowoczesnej infrastruktury technicznej i zaplecza cateringowego. Konieczne jest również zapewnienie wsparcia techniczno-organizacyjnego. Obecnie to podstawa. Coraz częściej hotel musi zadbać o pełną obsługę imprezy: od zakwaterowania gości przez organizację głównego wydarzenia po catering i organizację czasu wolnego — mówi dr Weronika Świerczyńska-Głownia, wicedyrektor ds. marketingu i komunikacji spółki Thermaleo Plus, właściciela hoteli Nawigator i Modrzewie Park w Szczawnicy.bezprzewodowymi. Przed salą jest stolik recepcyjny — wyjaśnia Marzena Oleś, menedżer marki Hotelu Piwniczna SPA&Conference.
— Ciekawa aranżacja naszych sal konferencyjnych nawiązująca do stylistyki etno, a ponadto przestrzeń i światło stanowią motywację do pracy umysłowej w komfortowych warunkach. Niezbędne wyposażenie każdej sali to laptop i projektor, ekran, prezenter — pilot ze wskaźnikiem laserowym, zestaw nagłośnienia wraz z mikrofonami bezprzewodowymi. Przed salą jest stolik recepcyjny — wyjaśnia Marzena Oleś, menedżer marki Hetelu Piwniczna SPA&Conference.
Informacje ze świata
Powodów, dla których wymagania gości są coraz wyższe, jest co najmniej kilka. Kongresy, szkolenia i konferencje systematycznie odbywają się także w Hotelu Piwniczna SPA&Conference. Stałym punktem oferty są warsztaty Be Fit Lady, będące połączeniem zajęć fitness prowadzonych przez trenera personalnego i wykładów z etykiety biznesu i stylu.
— Podróżując po Polsce i świecie mogą zaobserwować różnice, a — jak każdy — chcą dla siebie tego, co najlepsze. Wpływa to korzystnie na branżę hotelarską i gastronomiczną. Z rosnącego poziomu usług korzysta przede wszystkim gość, ale też pracownicy dzięki szkoleniom i zdobywaniu doświadczenia. Rozwój jest jedyną drogą, gdy chce się być najlepszym — mówi Małgorzata Kowal, menedżer do spraw PR Crown Piast Hotel & Park w Krakowie. Podobnego zdania jest Michał Wesołowski, zastępca dyrektora Hotelu Cyprus w Książenicach koło Grodziska Mazowieckiego.
— Oczekiwania gości rosną. Coraz więcej obiektów specjalizuje się w przyjmowani u grup konferencyjnych. Przy większej konkurencji oferta musi być lepsza, wyróżniać się. Sale konferencyjne muszą być świetnie przygotowane technicznie. Goście wymagają urozmaiconych rozrywek, więc coraz częściej organizowanie czasu po konferencjach zleca się wyspecjalizowanym agencjom — komentuje Michał Wesołowski. & © Ⓟ
FOT. MATERIAŁY PRASOWE