Siostry Radwańskie to już marka. Do promocji własnego brandu postanowiła wykorzystać ją giełdowa spółka produkująca produkty higieniczne. Pierwsza w powojennej historii polska finalistka Wielkiego Szlema będzie razem z siostrą Urszulą zachwalać najnowszą inwestycję Hygieniki — sieć sklepów drogeryjno-spożywczych Dayli, kupioną w 2012 r. od niemieckiego Schleckera.

— Umowa została podpisana. O warunkach kontraktu nie informujemy. Prace nad kampanią trwają — właśnie zbieramy z rynku pomysły jej realizacji — tłumaczy Kamil Kliniewski, prezes i akcjonariusz Hygieniki. Kampania — telewizyjna, radiowa, billboardowa — ma ruszyć w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Po tej samej stronie
Zdaniem ekspertów od reklamy, współpraca z Agnieszką Radwańską to bardzo dobry ruch. Jakub Potrzebowski, prezes domu mediowego Equinox, uważa, że brandy „Radwańska” i „Dayli” grają po tej samej stronie boiska.
Ponadto w sklepie znajdują się: dział AGD/RTV, stoisko odzieżowe i papiernicze. Docelowo większość asortymentu mają stanowić produkty marek własnych. W 2013 r. ich udział w ofercie sklepu stanowi 10-15 proc. W ciągu kilku lat ma dojść do 30-40 proc. i dalej rosnąć.
— Obie marki są dynamiczne i nowoczesne. Co więcej, Agnieszka jest dzisiaj na topie i należy do jednych z najgorętszych nazwisk światu sportu — uważa Jakub Potrzebowski. Jego zdaniem, z reguły reklamowe wsparcie znanych nazwisk opłaca się w ostatecznym rachunku zysków i strat. Dayli, jako że jest nową marką, skorzysta tym bardziej.
Być jak Federer
W moc Radwańskiej uwierzyła w ubiegłym roku Amica. 23-letnia tenisistka zaczęła reklamować sprzęt AGD do zabudowy. Amica rozważa przedłużenie kontraktu, który kończy się w tym miesiącu. Agnieszka Radwańska wykorzystuje marketingowy potencjał również poza Polską. Ostatnio na blogu chwaliła się współpracą z amerykańską siecią restauracji Cheesecake Factory, specjalizującej się w sernikach.
Zdaniem ekspertów, Agnieszka Radwańska powinna mocniej wykorzystać marketingowy potencjał. Do wytrawnych graczy z kortu jej daleko. Roger Federer, numer 1 wśród tenisistów, zarabia 19 mln GBP z kontraktów od dziewięciu sponsorów, m.in. Roleksa, Nike i Credit Suisse. 23-letnia tenisistka zarobiła w ostatnim roku 15 mln, tyle że... złotych.
Kosmetyki, pieczywo i… AGD
W potencjał Dayli uwierzył Wiesław Włodarski z FoodCare. Sieć drogeryjna skłoniła go do inwestycji w Hygienikę w 2012 r. Obecnie w skład grupy wchodzą 164 placówki. Do końca roku ich liczba ma zwiększyć się do 190. Jak przekonuje Kamil Kliniewski, Daily to zupełnie nowy koncept. Maksymalnie 20 proc. asortymentu stanowi żywność, w tym świeże pieczywo wypiekane na miejscu, produkty spożywcze pierwszej potrzeby i dania na wynos. Większość, bo około 60 proc. asortymentu, to produkty drogeryjne — chemia i kosmetyki.