Milenialsi wolą mieć swobodną atmosferę pracy i możliwość uczenia się od innych osób — czytamy w raporcie „Młodzi na rynku pracy”, przygotowanym przez Effectiveness. Ponadto cenią sobie to, że pracodawca daje im czas do zaadaptowania się w nowej pracy i zapoznania się ze swoim zakresem obowiązków. Cenią siebie, a za dobrze wykonane zadania oczekują dodatkowych benefitów.
— Gdy przyjrzeć się deklarowanym oczekiwaniom wobec przyszłych pracodawców, ankietowani zaprzeczają obiegowym mitom, jakoby młode pokolenie miało szczególnie wygórowaneoczekiwania. Profesjonalny proces adaptacyjny to marzenie ankietowanych studentów. Ich gotowość do uczenia się i poznawania organizacji na starcie zawodowej kariery, przy wsparciu specjalistów, jest dobrą prognozą dla firm otwartych na inwestycję w młodego pracownika — opowiada Anna Sarowska- Gierasimowicz, ekspert zarządzania, mentor na Uniwersytecie Wrocławskim. Według niej, nie pozostaje nic innego, jak realizować najlepsze praktyki w okresie wdrożenia pracownika na stanowisku pracy, a szybko stanie się on samodzielny i efektywny. Świadomość cech skutecznego i efektywnego przywództwa, jakie chcieliby spotkać badani studenci w wymarzonych organizacjach, potwierdza jedynie generalne trendy w zmianach modelu zarządzania ludźmi, przez obecnych i przyszłych liderów.
Warto zauważyć, że wymagania jakie stawiają pracodawcom milenialsi, są uniwersalne. Aby zyskać zaangażowanego i zmotywowanego pracownika, pewne zasady można stosować, adresując je do wszystkich pokoleń.
— Wyniki badania pokazują, że potrzeby, które mamy jako ludzie, mają charakter uniwersalny — bez względu na pokolenie. Odpowiedzmy sobie uczciwie, czy kiedy my stawialiśmy pierwsze kroki na rynku pracy, mieliśmy naprawdę inne oczekiwania? To, czym młodzi mogą się od nas różnić, to sposób werbalizacji potrzeb. Nie ma w tym nic złego. Przecież dla każdego pokolenia wyzwaniem jest to kolejne i naszym zadaniem jest dziś tych ludzi poznać, zrozumieć, co może ich motywować do pracy — mówi Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu, certyfikowany konsultant D3 z Effectiveness.