Indie i Chiny trzykrotnie zwiększą konsumpcję

WST
opublikowano: 2012-10-02 14:38

Wydatki konsumpcyjne na rynkach rozwijających się takich potęg jak Chiny i Indie zwiększą się trzykrotnie do 2020 r. i osiągną łączną wartość 10 bln USD rocznie, wynika z najnowszej prognozy Boston Consulting Group, na raport której powołuje się Reuters.

Badanie oparte było na sondażach przeprowadzonych wśród ponad 24 tys. respondentów, w tym konsumentów i wiodących biznesmanów. Według szacunków BCG, łączna wartość wydatków na dobra i usługi w Chinach i Indiach do 2020 r. wyniesie przynajmniej 64 bln USD. Roczne wydatki mają być trzykrotnie wyższe niż w roku 2010.
Zbliżamy się do punktu zwrotnego w historii. Względne bogactwo przesunie się z Zachodu do Chin i Indii. Jednak absolutne bogactwo, wliczając w to Zachód, powinno zwiększać się – twierdzi Michael J. Silverstein, starczy partner w BCG, jeden z autorów raportu.
Prognoza BCG zakłada też, że klasa średnia w obu wymienionych krajach ma osiągnąć poziom 1 mld osób w ciągu kolejnych siedmiu lat, przy czym w Indiach jej udział ma zwiększyć się do 45 proc. z 28 proc. w roku 2010.
BCG wskazuje, że zachodnie firmy muszą powalczyć o klasę średnią z Chin i Indii za pośrednictwem długoterminowych strategii do stosowanych do przyszłych nawyków wydatkowych tej grupy konsumentów. Zdaniem badaczy, skuteczne strategie rozwoju w tych krajach prowadzą obecnie m.in. Kraft, Yum! Brands, PepsiCo, Gucci, LVMF, BMW i Pernod Ricard.