Czytasz dzięki

Innowacyjni wciąż zatrudniają

opublikowano: 30-08-2020, 22:00

Przedsiębiorcy wdrażający nowoczesne rozwiązania w czasie kryzysu radzą sobie lepiej niż ogół rynku.

Drugi kwartał tego roku był najtrudniejszym od lat testem dla wielu firm. Jednak, jak wynika z raportu „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce Q2 2020”, przygotowanego przez ADP Polska, przedsiębiorcy wdrażający innowacje dobrze poradzili sobie z bieżącymi wyzwaniami. Zwiększyli w tym czasie zatrudnienie o 3,73 proc., podczas gdy w przypadku ogółu firm wzrosło ono o 2 proc. mniej niż 2019 r..

— Widać, że innowacyjne firmy znacznie lepiej radzą sobie ze skutkami kryzysu. Jednym z powodów są inwestycje w nowe technologie i cyfryzację, która — jak udowodniły ostatnie miesiące — jest szansą na zachowanie ciągłości procesów biznesowych — mówi Anna Barbachowska, szefowa pionu zarządzania zasobami ludzkimi w ADP Polska.

Jej zdaniem innowacyjne firmy o wiele wcześniej wdrażały niestandardowe rozwiązania, stąd łatwiej było im przenieść zespoły w tryb pracy zdalnej. Do dobrych wyników nowoczesnej gospodarki w największym stopniu przyczyniły się duże firmy produkcyjne, które w drugim kwartale 2020 r. zwiększyły zatrudnienie aż o 6,23 proc.

— Ze względu na niepokój związany z przerwami w łańcuchach dostaw w czasie lockdownu firmy, chcąc zabezpieczyć się na wypadek drugiej fali pandemii, uzupełniały zapasy magazynowe. A zwiększona produkcja to większe zapotrzebowanie na pracowników — tłumaczy Anna Barbachowska.

Inaczej było w firmach usługowych. Tam zatrudnienie w drugim kwartale tego roku wzrosło tylko o 2,96 proc., podczas gdy jeszcze kwartał wcześniej było na poziomie 7,79 proc. Najlepiej poradziły sobie małe firmy usługowe, które odnotowały wzrost zatrudnienia na poziomie 5,73 proc.

— Branże takie jak eventowa czy gastronomiczna wciąż nie podniosły się po najgorszych miesiącach, muszą szukać oszczędności i zabezpieczać się na przyszłość, dlatego ostrożniej podchodzą do inwestycji czy rekrutacji nowych pracowników — uważa Anna Barbachowska.

Sprawdź program "3. Research & Innovation Forum", 29 października, stacjonarnie w Warszawie lub online >>

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane