Instalexpo straciło połowę wystawców

Agnieszka Janas
11-09-2001, 00:00

Instalexpo straciło połowę wystawców

O połowę obniżyła się liczba wystawców na Instalexpo w Warszawie. Trudności branży jej przedstawiciele tłumaczą załamaniem się rynku budowlanego i brakiem pieniędzy u klientów. Wystawców odbierają też warszawskiej imprezie targi Instalacje organizowane od 2000 roku w Poznaniu.

W sobotę zakończyły się zorganizowane w Warszawie po raz dziesiąty Targi Instalexpo. Podczas imprezy Międzynarodowego Centrum Targowego ofertę z zakresu systemów instalacji w budownictwie przedstawiło 132 wystawców reprezentujących 300 firm. W porównaniu z rokiem 2000 oznacza to spadek ich liczby o połowę.

— Są dwie przyczyny zmniejszenia się liczby wystawców. Pierwsza z nich to ogólna tendencja spadku zainteresowania udziałem w takich imprezach. Druga to trudna sytuacja na rynku budowlanym. Trzeba też wziąć pod uwagę wysokie koszty uczestnictwa w tego typu imprezie. Na Instalexpo wynajęcie stoiska ze standardową zabudową to koszt rzędu 750 zł za mkw. Najmniejsze stoisko liczyło 9 mkw. — wyjaśnia Lubomir Baranowski, kierownik targów.

Konkurencja nie śpi

Bardzo silną konkurencją dla imprezy warszawskiej są organizowane w Poznaniu targi Instalacje, wyodrębnione w 2000 roku z Budmy.

— W obecnej sytuacji rynkowej firmy zaczęły wybierać między uczestnictwem w targach poznańskich i naszych. Niestety‚ warunki wystawiennicze, jakie może zaoferować organizator Instalacji, często decydują o tym, że firmy uczestniczą w targach poznańskich — wyjaśnia Lubomir Baranowski.

Aby podnieść atrakcyjność imprezy i przeciwdziałać spadkowi liczby uczestników, organizatorzy Instalexpo planują, że kolejna edycja odbędzie się w nowoczesnym centrum targowym CEE Międzynarodowe Targi Warszawskie.

Reklama i edukacja

Mimo tych niesprzyjających warunków, zdaniem wystawców, Instalexpo ma zalety, które mogą ułatwić firmom konkurowanie na rynku.

— Uczestniczymy w targach warszawskich z kilku powodów. Klienci przyzwyczaili się do naszej obecności na tej imprezie i nie możemy ze względów prestiżowych z niej zrezygnować. Ponadto targi odbywające się już od 10 lat zdobyły sobie uznanie środowiska — wyjaśnia Tomasz Mackiewicz, menedżer sprzedaży Viessmann, producenta kotłów grzewczych.

— Udział w targach Instalexpo traktujemy jako element działań reklamowych i edukacyjnych oraz promocję firmy i jej osiągnięć — dodaje Paweł Bronikowski, właściciel Przedsiębiorstwa Handlowego Sea z Płocka.

Organizatorzy statuetką Złotego Instalatora nagrodzili firmy: Metron z Torunia, Mercor z Gdańska, Brevis z Krakowa oraz Viessmann z Wrocławia.

Łatwiej: Paweł Bronikowski, właściciel PH Sea podkreśla, że dzięki udziałowi w targach rośnie zapotrzebowanie na produkty oferowane przez firmę.

Udało się: Choć głównym celem uczestnictwa w targach nie jest zawieranie kontraktów, to jednak udało się nam zdobyć kilka korzystnych zamówień na nagrodzone Złotym Instalatorem urządzenia — podkreśla Zygmunt Dziopa z toruńskiej firmy Metron.

Zwiedzający nie zawiedli: Tomasz Mackiewicz, menedżer sprzedaży Viessmann wskazuje, że spadek liczby wystawców w tym roku nie przełożył się na szczęście na mniejszą liczbę zwiedzających.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Instalexpo straciło połowę wystawców