Internet nie ciągnie wyników Agory i TVN

KZ
15-05-2012, 00:00

GIEŁDA

Dynamicznie rosnące segmenty internetowe miały być nową lokomotywą przychodów Agory i TVN. Tymczasem, jak zauważa portal Wirtualne Media, w I kwartale przychody Pionu Internet Agory spadły o 0,4 proc., a w TVN skurczyły się o 2,7 proc.

W pierwszym przypadku przyczyną był spory, bo aż 24 proc. spadek wpływów ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach.

Wzrosły natomiast, ale tylko o 8 proc., przychody z reklam graficznych i e-mail marketingu. Przy symbolicznym wzroście kosztów pionu przełożyło się to na ponad 20-procentowy spadek EBITDA operacyjnej do 2,6 mln zł. To 12 proc. wyniku grupy.

Spadek przychodów internetowych TVN to z kolei konsekwencja przeniesienia treści wideo z Onet VOD do TVN Playera, a także słabszych wyników reklamy displayowej. EBITDA segmentu spadła 7 proc., do 18,1 mln zł. To 15 proc. wyniku firmy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Internet nie ciągnie wyników Agory i TVN