Inwestorzy pytają, Excellence odpowiada

opublikowano: 04-05-2021, 20:00

Przedstawiciele spółki Excellence spotkali się w pb.pl na czacie z inwestorami. Oto najciekawsze pytania i odpowiedzi

- Kiedy firma zamierza przejść na główny rynek GPW?

Marcin Ciecierski, przewodniczący rady nadzorczej: Chcielibyśmy przejść w tym roku na główny rynek. Potrzebujemy kapitalizacji na poziomie 48 mln zł, więc obecna wycena [około 55 mln zł - red.] jest wystarczająca. Jesteśmy w trakcie pisania prospektu emisyjnego.

- Czy planujecie emisję akcji w związku z przejściem na rynek główny?

Marcin Ciecierski: Nie przewidywaliśmy emisji nowych akcji, ale istnieje taka możliwość, bo chcielibyśmy pozyskać około 10 mln zł. 5-6 mln zł przeznaczone zostałoby na budowę nowej hali. Rozpoczęliśmy już procedurę pozyskania jej projektanta i wykonawcy, mamy teren pod budowę i pozwolenie. Obecnie około 1 mln zł płacimy za wynajem magazynu, z którego prowadzimy dystrybucję. Jeśli będzie możliwość uplasowania emisji, to ją zrobimy. Jesteśmy po wstępnych rozmowach z domem maklerskim. Około 5 mln zł chciałbym też, aby zostało przeznaczone na przejęcia. Potrzebujemy prężnych podmiotów, które osiągnęły już wyniki i mają ugruntowaną pozycję na rynku. Przykładem jest Health Medica, która specjalizuje się w produkcji marek własnych dla wielu znanych firm. Wydaje nam się, że to bardzo dobry krok w kierunku budowania grupy. Rozpoczęliśmy też rozmowy z Intensonem, firmą z branży suplementów diety.

- Jakie są plany związane rozbudową mocy produkcyjnych?

Dariusz Polinceusz, prezes: W firmie możemy jeszcze dołożyć jedną czwartą mocy, uruchamiając kolejną zmianę. Priorytetem jest jednak wybudowanie hali magazynowej bliski hali produkcyjnej.

Priorytety:
Priorytety:
Excellence, spółka, w której zarządzie zasiadają m.in. Dariusz Polinceusz (z lewej) i Dariusz Borowski, planuje budowę własnej hali magazynowej. Po pieniądze na ten cel może sięgnąć z emisji akcji.

- Jakie akwizycje spółka planuje w tym roku i kolejnych latach?

Marcin Ciecierski: Jeszcze w tym tygodniu lub następnym będziemy rozmawiali z jednym podmiotem, związanym z przemysłem konopnym. Oprócz tego negocjujemy połączenie z Intensonem.

- O ile mogą wzrosnąć przychody firmy po wejściu na rynek konopi? W jaki sposób będziecie finansować tę działalność?

Marcin Ciecierski: Liczymy na co najmniej podwojenie obrotów. Gdyby udało się połączyć z Intensonem, to jest to podmiot z przychodami w wysokości około 30 mln zł [Excellence w 2020 r. osiągnął 48,5 mln zł przychodów - red.]. Jeśli uda się w tym roku zamknąć wszystkie projektu, to przychody mogą wzrosnąć do 80-100 mln zł. Pieniądze będą pochodzić ze środków własnych.

- Wasze wszystkie produkty potrzebują marketingu. Czy będziecie robić coś z Ekipą Friza?

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Marcin Ciecierski: Potencjał widzimy nie w telewizji, radiu czy billboardach, ale w internecie. Rozmawiamy z wieloma influencerami, bo będziemy chcieli zaistnieć w mediach społecznościowych.

- W którą stronę zmierza spółka, poza produkcją syropów?

Marcin Ciecierski: Naszym zdaniem przyszłość to produkty, które będą zawierały ekstrakty z konopi. To kierunek bardzo modny, w którym widzimy bardzo duży potencjał. Planujemy w tym roku pokazać zysk na tych produktach.

Dariusz Polinceusz: Ważnym kierunkiem są też suplementy diety. Ten rynek dynamicznie rośnie. Wejdziemy na niego z innowacyjnym produktem.

- Koszty zarządu to ponad 3 mln zł. Dlaczego tak dużo?

Dariusz Borowski, członek zarządu i dyrektor finansowy: To są koszty ogólnego zarządu, a więc funkcjonowania całego przedsiębiorstwa w sferze administracyjnej - nie tylko płace zarządu, ale również księgowości, informatyków itd. To także np. koszty funkcjonowania biura, reklam na billboardach. Ta kwota, odnosząc ją do przychodów, jest klasyczną kwotą, akceptowaną w dużym przedsiębiorstwie. Poziom wydatków jest prawidłowy.

- W których krajach Excellence widzi szansę na rozwój i zwiększenie sprzedaży?

Radosław Maziarz, wiceprezes i dyrektor handlowy: W krajach Europy Zachodniej, w których rynek produktów bio jest bardzo duży i znacznie lepiej rozwinięty niż w Polsce. Pierwszy krok to poszerzenie współpracy z Jeronimo Martins. Z innymi sieciami prowadzimy negocjacje. Proces jest rozłożony w czasie, ale liczę, że jeszcze w tym roku uda się go zakończyć.

- Co z produktami Covidowymi?

Marcin Ciecierski: Bacznie obserwujemy sytuację. Byliśmy pierwszą spółkę, która sprzedawała testy w internecie. To był strzał w dziesiątkę. Teraz testami przesiewowymi klienci już tak się nie interesują, bo informację o tym, czy w tym momencie jesteśmy zakażeni, możemy uzyskać tylko z testu wymazowego. Dlatego podjęliśmy decyzję, by nie składać nowych zamówień, zwłaszcza że pandemia jest już w odwrocie. Płyny dezynfekujące mamy nadal w ofercie, sprzedaż jest prowadzona, ale wykorzystujemy go też w naszym zakładzie, tak, by nie były konieczne zakupy zewnętrzne.

- Czy planujecie wejść w produkcję napojów gazowanych?

Dariusz Polinceusz: Nie, ponieważ napoje tzw. spokojne mają duży potencjał, a produkcja napojów gazowanych wymagałaby nowych inwestycji. Konkurencja jest bardzo duża, a ponadto napoje gazowane są w 100 proc. obarczone podatkiem cukrowym, dlatego ten rok będzie pewnie słaby w tej branży.

Nagranie czatu obejrzysz na stronie https://360.pb.pl/akcjainwestor

Na czat zaprosiła spółka Excellence.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane