Itaka ma umowę z Ukraine International Airlines

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Tydzień temu biuro podróży straciło jednego z partnerów czarterowych. Już ma nowego, który na dodatek daje szansę na więcej lotów.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakiej wartości umowę Itaka zawarła z UIA
  • czy to koniec kłopotów touroperatora
  • jak firma poradziła sobie z kryzysową sytuacją, zanim znalazła nowego partnera

Itaka ma umowę z Ukraine International Airlines

opublikowano: 01-07-2022, 13:37
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Tydzień temu biuro podróży straciło jednego z partnerów czarterowych. Już ma nowego, który na dodatek daje szansę na więcej lotów.

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Jeszcze kilka dni temu Itaka, drugie co do wielkości biuro podróży w Polsce, miała kłopot: z umowy wycofał się jeden z przewoźników czarterowych. Touroperator anulował część połączeń, a klientom oferował przeniesienie wakacji na inny czas lub do innego miejsca (z rabatem), zwrot pieniędzy lub wydłużenie wakacji. W piątek pierwszy lot dla Itaki obsłużyły Ukraine International Airlines, nowy partner biura.

- Zawarliśmy umowę wartości 15 mln USD na jeden samolot. Dzięki temu mogliśmy nie tylko przeorganizować siatkę połączeń, ale mamy jeszcze możliwość wprowadzenia dodatkowych rejsów, co jest niezmiennie istotne w świetle lawinowo rosnącego popytu na wyloty w głównym sezonie. Jest jeszcze jeden aspekt nawiązanej współpracy. W tym trudnym okresie dla Ukrainy udało się nam wspólnie w trybie pilnym wypracować i podpisać korzystną dla obu stron umowę, co jest najlepszym przykładem, że polskie i ukraińskie firmy mogą współpracować i wzajemnie sobie pomagać. Przed wybuchem wojny w Ukrainie mieliśmy okazję współpracować z Ukraine International Airlines przy okazji organizacji wycieczek objazdowych po Ukrainie – mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki.

Ukraine International Airlines, Itaka
Ukraine International Airlines, Itaka
Pierwszy w tym roku lot UAI dla Itaki, której wiceprezesem jest Piotr Henicz, został zrealizowany w piątek - to rejs z Katowic do Monastiru w Tunezji.

UIA weszła na europejski rynek w 1992 r. i oferuje loty czarterowe boeingami 737-800 i 737-900.

- Cieszymy się z przezwyciężenia sytuacji kryzysowej, ale w trwającym obecnie sezonie należy się liczyć z ewentualnymi zmianami rozkładów lub opóźnieniami. Może to dotyczyć każdego touroperatora, lotów czarterowych i rejsowych, wbrew temu, co komunikują niektóre biura podróży – ostrzega Piotr Henicz.

Problem związany z zakończeniem współpracy z przewoźnikiem czarterowym (Itaka nie podała jego nazwy, portal rynek-lotniczy.pl twierdził, że to włoska linia Aeroitalia) dotyczył sześciu połączeń ze stu realizowanych dla Itaki tygodniowo, czyli kilkuset z 20 tys. klientów firmy. Zdecydowana większość wylatujących przeniosła wakacje na inne terminy, kierunki lub porty, przy czym dostała 20-procentowy rabat, jeśli wybrała droższy wyjazd. Część osób zdecydowała się na zwrot pieniędzy, który dostawały w 24-48 h. Klientom, którzy przebywali za granicą, Itaka proponowała przedłużenie pobytu w hotelach ze wszystkimi świadczeniami, skorzystało z tego 70-80 proc., dla reszty firma wykupiła loty rejsowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.