Z najnowszego raportu Digital 2024 wynika, że styczniu w Polsce odnotowano 28 mln aktywnych użytkowników social mediów. Ta grupa stale rośnie. Tylko od początku 2023 r. do stycznia bieżącego roku w naszym kraju przybyło 400 tys. użytkowników mediów społecznościowych. Popularność social mediów wykorzystują przedsiębiorcy – nie tylko w celach marketingowych, ale również w rekrutacji. Pozwalają one dotrzeć do potencjalnych pracowników i zmniejszyć koszty ich pozyskiwania. Co pomaga rekrutować w serwisach społecznościowych? Pracodawcy mają sprawdzone sposoby.
Po pierwsze, ważna jest treść ogłoszenia o pracę i jasny przekaz.
– Współcześni kandydaci na pracowników są świadomi i wymagający. Posty z ogłoszeniem o pracę powinny być precyzyjne. Należy ująć informacje, na jakie stanowisko rekrutujemy, jakie są nasze oczekiwania, ale także co my, jako pracodawcy, dajemy naszym pracownikom. Kluczową kwestią jest wynagrodzenie oraz podanie widełek płacowych na określonym stanowisku. Obecnie pracownicy cenią sobie firmy, które podejmują działania z obszaru ESG i dbają o wellbeing zatrudnionych. Warto zawrzeć te informacje w ogłoszeniu o pracę – komentuje Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace.
Atutem serwisów społecznościowych jest to, że dzięki nim rekruterzy mogą samodzielnie dotrzeć do potencjalnych kandydatów. Pracodawcy mogą też publikować oferty na profilach firmowych w social mediach, grupach tematycznych lub lokalnych. Na co jeszcze decydują się rekrutujący? Niektórzy korzystają z płatnych kampanii w wybranych social mediach. Ustalając grupę odbiorców, są w stanie dotrzeć do kandydatów, którzy najbardziej odpowiadają profilowi osób, jakie poszukują.
Wielu właścicieli firm uważa, że są w stanie przyciągnąć największe talenty dzięki silnej marce.
– Rozwinięcie marki jako pracodawcy to kluczowy krok w pozyskiwaniu talentów. To nie tylko kwestia promocji, ale przede wszystkim budowania relacji opartych na zaufaniu. Firmy muszą być otwarte, autentyczne i konsekwentne w swoich działaniach, dzieląc się nie tylko informacjami o swojej działalności, ale także wartościami, misją i kulturą organizacyjną. To właśnie poprzez tworzenie wartościowych treści, angażowanie się w dialog z pracownikami oraz transparentne komunikowanie swoich celów i oczekiwań przedsiębiorstwa mogą budować pozytywny wizerunek jako atrakcyjnego pracodawcy – uważa Sebastian Kopiej.
Weź udział w "XVIII Kongresie Business Intelligence", 26 listopada 2024, Warszawa >>
Rośnie również liczba pracodawców stawiających na networking. Relacje biznesowe nawiązywane z myślą o współpracy, wymianie wiedzy lub dzieleniu się siecią kontaktów mogą owocować informacjami o talentach i potencjalnych pracownikach.