Jak zakupy, to przez internet

  • Marta Bellon
19-06-2015, 00:00

Mieszkańcom najbardziej rozwiniętych – M i gospodarczo, i technologicznie – krajów świata zależy na oszczędności czasu i pieniędzy.

Dlatego na zakupy wybierają się do internetu. Różnymi drogami — wynika z raportu DigitasLB na temat najnowszych trendów sprzedażowych. Klienci na całym świecie są już przyzwyczajeni do korzystania z kilku urządzeń podłączonych do internetu. Ekranów, w które zaglądają i stukają konsumenci, jest coraz więcej. W 2014 r. ich średnia wynosiła 2,8, w tym jest ich już 5. Do komputerów, smartfonów i tabletów dochodzą teraz tzw. wearables, czyli urządzenia podłączone do internetu, noszone na ciele jako element garderoby, oraz smart TV — telewizja podłączona do internetu, oferująca łatwy dostęp do platform VoD czy mediów społecznościowych.

Raporty

Najnowszy raport DigitasLB przynosi też inną ciekawą informację – ucyfrowieni konsumenci, jak można nazwać klientów e-sklepów, chcą mieć możliwość dokonywania zakupów również w mediach społecznościowych. 28 proc. respondentów przyznało, że zrobiło zakupy za pośrednictwem serwisu. Facebook już wprowadził taką opcję, przycisk „kup teraz” wkrótce ma się pojawić też na Instagramie i Pintereście. © Ⓟ

85 proc. Taki odsetek badanych z grupy tzw. łowców okazji (polujący w sklepach na promocje i wyprzedaże) przyznało, że robiąc zakupy w sklepie stacjonarnym, korzysta w tym samym celu również ze smartfona.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jak zakupy, to przez internet