Jak zamienić 1,3 mld na 70 mln

OSZ, forbes.com
05-08-2013, 10:03

Times Co. sprzedał swoje bostońskie aktywa za "skromne" 70 mln USD. Dwie dekady temu wyłożył na nie blisko 1,3 mld USD.

Times Co., właściciel "The New York Times", czyli najbardziej prestiżowego dziennika za oceanem, postanowił pozbyć się swoich bostońskich tytułów.   

FOT. Bloomberg
Zobacz więcej

FOT. Bloomberg

Firma poinformowała, że sprzedaje New England Media Group, w skład którego wchodzi znana gazeta wschodniego wybrzeża "The Boston Globe", a także "Worcester Telegram and Gazette" i portal internetowy Boston.com. Nabywcą jest John Henry, właściciel słynnego klubu baseballowego Boston Red Sox.  

Transakcja kończy serial o jednej z najbardziej nieudanych inwestycji ostatnich dekad. Rodzina Sulzbergerów, która kontroluje Times Co. kupiła wydawcę "The Boston Globe" w 1993 r. za 1,1 mld USD, a sześć lat później dokupiła wydawcę "Telegram & Gazette" za blisko 300 mln USD.    

Dlaczego wydawca nowojorskiej gazety tyle stracił? Zakupów dokonał w bardzo kiepskim dla tradycyjnych mediów czasie. Wpływy reklamowe zaczęły spadać, a czytelnicy zaczęli migrować do sieci. Rodzina Sulzbergerów po drodze odrzuciła jeszcze kilka znacznie lepszych ofert od podmiotów, które chciały odkupić bostońskie media i ostatecznie sprzedała inwestycję wartą ponad miliard za 70 milionów. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ, forbes.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Jak zamienić 1,3 mld na 70 mln