Jeremie wciąż popularny

PAP
opublikowano: 21-08-2014, 00:00

20 tys. mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z pożyczek i poręczeń, wartych ponad 3,5 mld zł

20 tys. mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z pożyczek i poręczeń, wartych ponad 3,5 mld zł, w ramach unijnej inicjatywy Jeremie — podał Bank Gospodarstwa Krajowego, który zarządza tą inicjatywą w sześciu województwach.

Celem inicjatywy Jeremie jest odejście od tradycyjnego, dotacyjnego wsparcia sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw — na rzecz zwrotnych instrumentów finansowych, czyli nisko oprocentowanych kredytów czy poręczeń. Ponad 1,7 mld zł z regionalnych programów operacyjnych sześciu województw zostało przeznaczone na zwrotne wsparcie dla firm poprzez inicjatywę Jeremie.

Według komunikatu, co miesiąc blisko 700 firm otrzymuje wsparcie na rozpoczęcie inwestycji lub poszerzenie działania. Inicjatywa Jeremie najbardziej popularna jest wśród firm z sektorów: usług, budownictwa i przemysłu lekkiego. Mikro- i małe firmy przeznaczają pieniądze m.in. na zakup, budowę lub modernizację obiektów produkcyjnych, usługowych i handlowych.

Według danych na koniec czerwca 2014 r. ponad 25 proc. firm, które skorzystały z Jeremie, to podmioty rozpoczynające działalność gospodarczą lub mające krótką historię działania. W ramach inicjatywy mikroprzedsiębiorcy zawarli 16546 umów (83 proc. wszystkich umów w programie), a wartość finansowania wyniosła 2,17 mld zł. W przypadku małych firm podpisano 2978 umów, a średni przedsiębiorcy podpisali ich 346.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane