Jest umowa, nie ma Rovera

Paweł Janas
27-04-2004, 00:00

FSO może produkować matizy i lanosy do 2007 r. Co z tego, skoro po zawieszeniu rozmów przez Rovera nikt nie negocjuje zakupu fabryki.

Coś drgnęło w sprawie Daewoo-FSO. Przedstawiciele polskich władz i zarządu spółki podpisali w ubiegłym tygodniu w Korei z firmą GM Daewoo Auto & Technology porozumienie, gwarantujące przedłużenie życia fabryki.

— Uzyskaliśmy zgodę na produkcje matizów i lanosów do końca grudnia 2006 r. Sprzedaż możemy prowadzić do czerwca 2007 r. GM DAT zobowiązał się także do dostarczania komponentów do produkcji — mówi Janusz Woźniak, prezes Daewoo-FSO.

W ciągu siedmiu lat od wygaśnięcia licencji GM DAT zapewni dostawy części zamiennych, umożliwiających serwisowanie samochodów.

Coś za coś

Według Jacka Piechoty, wiceministra gospodarki, umowa wchodzi w życie warunkowo.

— Po pierwsze, trzeba spełnić określone warunki specyfikacji offsetowej — przekonuje wiceminister.

Drugi warunek został już spełniony.

— Wczoraj podpisaliśmy z General Motors ugodę po trwającym kilka lat sporze o charakterze fiskalnym. Wymiar finansowy tej ugody jest symboliczny, a priorytetem była dla nas przede wszystkim sprawa ratowania Daewoo-FSO — zapewnia Piotr Sawicki, wiceminister finansów.

Majowe decyzje

Wojciech Janczyk, szef rady nadzorczej Daewoo-FSO, potwierdził wczoraj na konferencji wcześniejsze informacje „PB” o zawieszeniu przez Rovera negocjacji w sprawie wejścia na Żerań, co spowodowane jest postępami negocjacji nad konkurencyjnym projektem w Chinach. Jacek Piechota pocieszał.

— Do końca maja będziemy w stanie przedstawić docelowe rozwiązania dla FSO. Jest kilka innych firm potencjalnie zainteresowanych współpracą — zaznaczył minister.

Na razie o żadnych negocjacjach, alternatywnych wobec prowadzonych z Roverem, nie ma mowy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Jest umowa, nie ma Rovera