K2 utyje na cyfryzacji

opublikowano: 16-12-2020, 20:00

Giełdowa grupa technologiczno-marketingowa przyjęła nową strategię. Przede wszystkim dzięki rozwojowi oprogramowania ma rosnąć o 20 proc. rocznie.

Na samym marketingu urosnąć w dzisiejszych czasach trudno, ale na technologii to co innego. Dowodem na taką tezę są losy giełdowej grupy K2, która ponad dekadę temu debiutowała na GPW jako spółka wyspecjalizowana w usługach marketingowych. Teraz robi dużo, by przekonać inwestorów, że marketing to tylko część biznesu, a ważniejszy stał się segment technologiczny, związany z oprogramowaniem i usługami chmurowymi.

W tym tygodniu K2 opublikowało strategię, rozpisaną do 2023 r. Jej głównym założeniem jest szybki wzrost przychodów i zysków z rozwoju oprogramowania, a także pozyskiwanie kolejnych klientów za granicą. Ta działalność już teraz ma największy udział w wynikach spółki. Po trzech kwartałach tego roku K2 miało 83,2 mln zł przychodów (o 9 proc. więcej niż rok wcześniej) i 10,9 mln zł EBITDA, co oznacza trzykrotny wzrost rok do roku.

- Grupa K2 ma w tym roku najlepsze wyniki finansowe w historii, ale oczekujemy, że będzie jeszcze lepiej. Naszym celem jest roczny wzrost przychodów operacyjnych o 20 proc. przy wzroście rentowności EBITDA do 15-20 proc. - mówi Paweł Wujec, prezes K2.

Spółka zapowiada, że po rocznej przerwie powróci do wypłacania dywidendy. Zarząd rekomenduje, by w przyszłym roku było to 1 zł na akcję. Oznacza to przy obecnym kursie 4-procentową stopę dywidendy - a notowania od połowy roku wzrosły o 130 proc.

K2 wiąże też duże nadzieje z projektem bota, który wspomaga m.in. pracowników call center.

- K2Bots.ai ma największy potencjał wzrostu w grupie. Jesteśmy dopiero na początku drogi, ale może to być produkt z powodzeniem oferowany na rynku globalnym. Docelowo stanie się on osobnym biznesem, niewykluczone że z finansowaniem zewnętrznym dla szybszego skalowania - mówi Paweł Wujec.

Spółka nie wyklucza również akwizycji „komplementarnych biznesów".

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane