Kasety magnetofonowe sprzedają się świetnie

opublikowano: 01-09-2015, 16:06

Kasety magnetofonowe nie umarły. Największy ich producent w USA twierdzi, że lepszej sprzedaży nie miał od powstania firmy w 1969 roku.

- Nasz model działalności można opisać jako głupotę i bycie upartym. Jesteśmy zbyt uparci, aby dać sobie spokój – powiedział szef National Audio Company Steve Stepp.

NAC jest jednym z niewielu i największym producentem kaset magnetofonowych w USA. Spółka wyprodukowała ich 10 mln w 2014 roku, a w tym roku planuje zwiększenie sprzedaży o 20 proc.

- Prawdopodobnie to, co w rzeczywistości napędza teraz nasz biznes, to ruch retro. Jest nostalgia za trzymaniem w ręku kasety magnetofonowej – powiedział Stepp.

NAC współpracuje z największymi wytwórniami muzycznymi, jak Sony Music Entertainment i Universal Music Group. Ma także niewielkie kontrakty z zespołami niezależnymi. Aż 70 proc. sprzedaży, to kasety nagrane. 

- Jest tendencja wśród niezależnych zespołów do osiągnięcia znów tego ciepłego analogowego brzmienia i widać, że to rośnie coraz bardziej – tłumaczy menedżer produkcji NAC Susie Brown.

Spółka podkreśla, że do produkcji używa wciąż maszyn z lat 70. ubiegłego wieku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy