- Nasz model działalności można opisać jako głupotę i bycie upartym. Jesteśmy zbyt uparci, aby dać sobie spokój – powiedział szef National Audio Company Steve Stepp.
NAC jest jednym z niewielu i największym producentem kaset magnetofonowych w USA. Spółka wyprodukowała ich 10 mln w 2014 roku, a w tym roku planuje zwiększenie sprzedaży o 20 proc.
- Prawdopodobnie to, co w rzeczywistości napędza teraz nasz biznes, to ruch retro. Jest nostalgia za trzymaniem w ręku kasety magnetofonowej – powiedział Stepp.
NAC współpracuje z największymi wytwórniami muzycznymi, jak Sony Music Entertainment i Universal Music Group. Ma także niewielkie kontrakty z zespołami niezależnymi. Aż 70 proc. sprzedaży, to kasety nagrane.
- Jest tendencja wśród niezależnych zespołów do osiągnięcia znów tego ciepłego analogowego brzmienia i widać, że to rośnie coraz bardziej – tłumaczy menedżer produkcji NAC Susie Brown.
Spółka podkreśla, że do produkcji używa wciąż maszyn z lat 70. ubiegłego wieku.
