Najbardziej znaną siecią sklepów spożywczych oferujących kawę na wynos jest Żabka — wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Tam też klienci najczęściej kupują kawę. Pod względem smaku wygrywa natomiast sieć 1 Minute.

— Oczywiście konsumpcja tej kawy różni się od konsumpcji kawy np. w kawiarniach sieciowych, gdzie można dodatkowo spotkać się z przyjaciółmi czy złapać chwilę oddechu. Jednak nasze badanie dowodzi, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos — mówi Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadzono na 1,2 tys. osób deklarujących picie kawy na mieście.
3 Jedna na tyle osób spośród pijących kawę na mieście korzysta już z oferty kawowej sklepów spożywczych — wynika z badań ARC Rynek i Opinia…
83 proc. …a tyle spośród osób pijących kawę na mieście deklaruje, że pije ją kilka razy w miesiącu lub częściej…
7 pkt. proc. …to o tyle więcej niż w ubiegłym roku.