Kazar podbija kolejne rynki zagraniczne

Partnerem publikacji jest Kazar
opublikowano: 25-05-2023, 13:10
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Nowy wystrój sklepów, dalsza ekspansja zagraniczna i bardziej zrównoważona produkcja, to główne kierunki rozwoju producenta ekskluzywnej galanterii skórzanej. Kazar nie zapomina jednak o najważniejszym - dobrym samopoczuciu swoich klientów. Czym marka zaskakuje w nowej kolekcji wiosenno-letniej? O to zapytaliśmy Grzegorza Filipka, dyrektora kolekcji męskiej i wiceprezesa Kazar Group.

Otworzyliście właśnie nowy salon w nowym concepcie w Polsce. Planujecie dalszy rozwój sieci sprzedaży stacjonarnej?

Zamierzamy pozostawić sieć stacjonarną na obecnym poziomie. W tym obszarze skupiamy się głównie na renegocjowaniu dotychczasowych umów najmu, w celu pozyskania jeszcze bardziej prestiżowych punktów sprzedaży w obecnych lokalizacjach. Jednocześnie systematycznie zmieniamy wygląd dotychczasowych salonów Kazar, wprowadzając nasz najnowszy shop concept, który zachwyci klientów innowacyjnością i designem. Premiera nowej odsłony salonu odbyła się 13 maja w Zielonej Górze i została bardzo dobrze przyjęta przez klientów.

Jak marka Kazar rozwija się na rynkach zagranicznych? Jakie macie plany w tym obszarze?

Grzegorz Filipek
dyrektor kolekcji męskiej, wiceprezes zarządu Kazar Group

Nasza strategia opiera się na rozwoju sprzedaży produktów marki KAZAR i KAZAR STUDIO poprzez globalne mutiplatformy oferujące produkty z branży fashion. Jesteśmy obecni na 22 rynkach europejskich poprzez Zalando. Jednocześnie produkty naszej marki można kupić przez AboutYou w 28 krajach – w Europie, Izraelu, Arabii Saudyjskiej – oraz poprzez platformę Modivo i Eobuwie w 15 krajach Europy. Produkty obu marek cieszą się dużym zainteresowaniem, to bardzo dobra prognoza na przyszłość.

Ukończyliśmy także kolejny etap integracji z AboutYou, który pozwoli kupować produkty naszych marek w 152 krajach poza Europą. Następnym krokiem milowym w naszej strategii globalizacji marek KAZAR i KAZAR STUDIO będzie sprzedaż naszych produktów w modelu wholesale i concession.

Branża modowa stoi obecnie przed wyzwaniem bardziej zrównoważonego rozwoju. Jak odpowiadacie na ten trend jako marka premium?

Jesteśmy członkiem Leather Working Group [LWG] – globalnej organizacji, której celem jest budowanie zrównoważonej przyszłości dzięki wprowadzaniu do sprzedaży produktów skórzanych wytworzonych przy użyciu zrównoważonych procesów. Już w sezonie wiosna – lato 2023 wprowadzamy do sprzedaży produkty oznaczone certyfikatem LWG. Planujemy systematyczne powiększanie „zrównoważonej kolekcji” KAZAR i KAZAR STUDIO, tak aby w niedługim horyzoncie czasowym mieć w ofercie tylko produkty spełniające kryteria zrównoważonego rozwoju.

Czym zaskoczy w tym sezonie kolekcja męska?

Loafersy to ponadczasowa i zawsze modna opcja, idealnie wpisująca się w obecny etos mody „buying less, but better”. Przez kilka poprzednich sezonów coraz odważniej loafersy budowały swoją pozycję, a w obecnym sezonie zyskują akceptację młodszych klientów inspirowanych światem mody. Z kolei sznurowane półbuty idealnie sprawdzą się zarówno do pracy, jak i w codziennych stylizacjach. Warto zwrócić uwagę na cięższe podeszwy i wyraźnie zaznaczony rant. Komfort nadal pozostaje priorytetem wśród konsumentów w tym sezonie.

Za wygraną nie dają sneakersy. Wszechstronność i wielofunkcyjność nadal mają kluczowe znaczenie. Globalny trend „mniej znaczy więcej” idealnie wpisuje się w zachowania konsumentów w tym sezonie. Produkty, które zapewniają komfort, zyskują na znaczeniu, granice wewnątrz i na zewnątrz wciąż się zacierają.

Idealny trend na nadchodzące lato to sandały z wysokiej jakości materiałów. Warto zainwestować w klasyczne i ponadczasowe opcje. Dobre samopoczucie jest nadal kluczowym motorem zakupowym wśród klientów, dlatego sandały muszą być odpowiedzią na potrzebę komfortu. Kolor odgrywa istotną rolę. W przypadku obuwia i akcesoriów paletę definiują w 2023 r. dwa główne trendy. Pierwszy, zdefiniowany przez klasyczne odcienie łączone z długowiecznością. Drugi, kładący nacisk na nasycone tony, które współgrają z nastrojem nadziei i optymizmu. Ponadczasowe klasyczne brązy i neutralne odcienie wpisują się w trend „buying less, but better”. Zieleń w średnim tonie to ważny kierunek w tym sezonie – idealnie komponuje się z zamszem. Rosnące zapotrzebowanie na opcje smart casual to utylitarne szarości i naturalne kolory z palety Oat Milk. Wypalone słońcem kolory terakoty i wędzonej papryki, aż do nasyconych odcieni pomarańczy odpowiadają na eleganckie motywy z lat 70. i nawiązują do dobrego samopoczucia. Dziedzictwo marki będzie traktowane priorytetowo przez konsumentów, dlatego nowe interpretacje rozmieszczenia monogramu w produktach będzie miało coraz większe zastosowanie. Super wygląd pozostaje ważny, dlatego napędzane przez ciągłe pragnienie komfortu skóry nubukowe i zamszowe o subtelnej powierzchni mają kluczowe miejsce w kolekcji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane