Anioł biznesu niewiele różni się od anioła stróża. Roztacza opiekę nad raczkującym przedsiębiorcą, pomaga wieloletnim doświadczeniem i kapitałem, nadstawia za podopiecznego kark.
Anioł biznesu to – według amerykańskiej definicji — osoba, która przeznacza swój kapitał na rozruch przedsięwzięcia w zamian za udziały w nim. Ponosi ryzyko, ale może wiele zyskać. Dzięki ich działalności istnieją takie giganty biznesu jak Apple, Amazon.com, Gogle czy Skype.
Najczęściej anioły są menedżerami wysokiego szczebla lub biznesmani z dużym dorobkiem. W Polsce często wykładają na stół nawet kilka milionów złotych. Na ogół lokują kapitał w firmy z branży, w której sami mają doświadczenie, kontakty i sukcesy.
Polskie anioły biznesu łączą się w sieci lub grupy. Dotąd przyczyniły się do sukcesu choćby Goldenegg, sieci kawiarni W Biegu Cafe czy internetowej porównywarki cen Ceneo.
Podpis: IT