Klienci podpisują niekorzystne umowy

MAG
29-03-2012, 00:00

TURYSTYKA

27 proc. polskich biur podróży stosuje zapisy naruszające prawa konsumentów — wynika z badania umów 300 losowo wybranych spółek przeprowadzonego przez serwis KlauzuleNiedozwolone.pl.

Część biur nie zapewnia zwrotu pieniędzy za przerwany urlop, inne za sąd właściwy do rozpatrywania sporów uważają organ najbliższy swojej siedziby, a nie miejsca zamieszkania klienta. Te kwestie były wielokrotnie piętnowane przez UOKiK.

— Biura działają świadomie lub często nieświadomie na swoją korzyść, jednak nie mogą zapominać, że UOKiK może nałożyć karę finansową za stosowanie niedozwolonych zapisów. Warto wcześniej przeanalizować, czy na pewno wszystkie punkty w umowie są zgodne z prawem — mówi Rafał Bugajski, właściciel serwisu.

27

proc. Tyle polskich biur podróży narusza prawo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Klienci podpisują niekorzystne umowy