Czytasz dzięki

Klient musi być zadowolony

opublikowano: 02-06-2020, 22:00

82 proc. menedżerów przyznaje, że dbałość o customer experience dobrze wpływa na wyniki finansowe firmy.

Budowanie pozytywnych doznań klientów (customer experience — CX) to jeden ze sposobów, który w trudnych czasach może wielu przedsiębiorcom pomóc przetrwać — wynika z raportu firmy Forrester przygotowanego na zlecenie spółki VMware. Ponad 82 proc. menedżerów wyższego szczebla przyznaje, że dbałość o CX pozytywnie odbija się na wynikach finansowych firmy. Obecnie w dużej mierze opiera się ona na zapewnieniu odpowiednich aplikacji. Aż 40 proc. dyrektorów od spraw informatyki i technologii,którzy zaczęli inwestować w rozwój aplikacji nakierowanych na klienta, zauważyło dzięki temu realny wzrost przychodów.

Natomiast 37 proc. uważa, że dzięki temu podniosła się satysfakcja klientów, a według 32 proc. modernizacja aplikacji przekonała do marki nowe osoby. Pomimo świadomości korzyści, jakie niesie rozwój firmowych aplikacji, aż 48 proc. przedsiębiorstw od ponad roku nie zmodernizowało rozwiązań, z których korzystają, a 34 proc. badanych nawet nie wie, czy zostały podjęte jakiekolwiek działania w tym zakresie. W efekcie niemal połowa (46 proc.) ankietowanych twierdzi, że nie jest gotowa na rozwój praktyk z zakresu CX.

Dla 76 proc. ankietowanych spółek główną przeszkodą w rozwoju aplikacji i praktyk customer experience jest niedostatek funduszy, a 72 proc. respondentów wskazuje na brak współpracy między różnymi firmowymi działami. Równie wysoki odsetek, bo 70 proc. ankietowanych, napotyka opór ze strony działów IT. Główne przeszkody to zbyt duże nakłady na utrzymanie przestarzałych systemów aplikacyjnych, trudności w zabezpieczeniu wrażliwych danych oraz braki specjalistycznej wiedzy z zakresu chmury obliczeniowej. Dla 70 proc. największy wpływ na rozwój aplikacji skierowanych do klientów będzie miała sztuczna inteligencja, a 66 proc. stawia na internet rzeczy.

Weź udział w webinarze "Pulsu Biznesu": "Badanie NPS w CX - jak w pełni wykorzystać jego potencjał?", 5 czerwca, 11:00 >>

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane