Klient na pierwszym miejscu

  • Marta Bellon
19-06-2013, 00:00

Identyfikując wartości korporacyjne, przedsiębiorcy odnoszą się do specyfiki biznesu i środowiska, w którym działają.

„Satysfakcja klienta” to według firm działających w sektorze finansowym na całym świecie najważniejsza wartość korporacyjna. Na dalszych miejscach przedsiębiorcy wymieniają: „uczciwość” oraz „innowacyjność” — wynika z badania „Corporate Values Index 2013” przeprowadzonego przez ECCO International Communications Network, reprezentowanym na polskim rynku przez agencję On Board PR.

Aby osiągnąć cele

Wartości korporacyjne wyznaczają kierunek, w którym podąża przedsiębiorstwo, i pozwalają ustalić zasady działania, zgodnie z którymi firma jest w stanie osiągnąć założone cele. Mogą być elementem strategii firmy i przysłużyć się jej zarówno w czasie prosperity, jak i w okresie spowolnienia.

Są też jednym z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Pomagają pracodawcy w kształtowaniu pożądanego zachowania pracowników, ich rekrutacji czy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących działań marketingowych. Zarządzanie przez wartości jest trendem, który nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym biznesie i nowoczesnej komunikacji.

Wyniki raportu „Corporate Values Index 2013”, publikowanegoco trzy lata, dają odpowiedź na pytanie, jakimi wartościami kierują się organizacje, planując strategie zarządzania i działania marketingowe, a także pokazują zmiany zachodzące na tym polu na przestrzeni ostatnich lat w różnych krajach i przedsiębiorstwach różnej wielkości. Istotnym trendem dotyczącym definiowania wartości przez przedstawicieli branży finansowej jest to, że coraz częściej przedsiębiorstwa podkreślają rolę fundamentalnych wartości ekonomicznych takich jak: „konkurencyjność”, „wzrost” i „zarządzanie finansowe” w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Rośnie również liczba firm, które w swoich wartościach wskazują na pozytywne relacje z klientami.

Rosnąca różnorodność

Badanie pokazuje również zmiany zachodzące w koncepcji wartości korporacyjnych. „Ambicja”, „determinacja”, „wzrost” i „efektywność” to wartości związane z aspiracjami i osiągnięciami firmy, które dopiero niedawno zaczęły być podkreślane przez przedsiębiorstwa, działające na rynku finansowym. Jednocześnie kryzysfinansowy sprawił, że rosną oczekiwania społeczne wobec „moralnej postawy” firm sektora finansowego.

— Porównanie wyników badań z lat 2009 i 2013 pokazuje rosnącą różnorodność wartości korporacyjnych. Firmy starają się wzmacniać swoją tożsamość właśnie poprzez tworzenie odpowiednio dobranej, indywidualnej palety wartości. Tworząc własny wachlarz wartości korporacyjnych, coraz częściej wybierają wartości odnoszące się do specyfiki przedsiębiorstwa i środowiska, w którym funkcjonują — komentuje Katarzyna Rek z On Board PR Ecco Network.

Corporate Values Index to raport podsumowujący projekt badawczy realizowany w ostatnim roku w 13 krajach świata: Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, USA oraz w Polsce. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Jego celem było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Klient na pierwszym miejscu