Klient przychodzi nie tylko kupić, ale spędzić wolny czas

opublikowano: 30-09-2018, 22:00

Galerie wielkopowierzchniowe przemieniają się w centra stylu życia — po to, aby spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających konsumentów.

Prognozy dla sektora handlu w Polsce są optymistyczne, jednak oznaczają również wiele wyzwań, na które powinni przygotować się właściciele sklepów i zarządcy obiektów handlowych. Jednym z nich jest wprowadzanie nowoczesnych technologii. Są one niezbędne do tego, aby sieci sklepów tradycyjnych mogły wzmocnić swoją pozycję wobec konkurencji z sektora e-commerce czy m-commerce, które stale zwiększają udział w rynku.

— Interaktywne ekrany z ofertą sklepu, zakupy na tabletach czy wirtualne przymierzalnie to elementy, które będą wprowadzać firmy, by przyciągnąć klienta. Przyszłość ma także internet rzeczy, wykorzystywanynp. do informowania, kiedy dany produkt się zużyje — komentuje Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE.

Jednak największą próbą, z która będą musieli zmierzyć się handlowcy, będzie dostosowanie się do przekształceń postaw konsumentów. Mowa tu przede wszystkim o zmianie z „chodzenia na zakupy” do „spędzania czasu wolnego”, co, jak wskazuje raport CBRE „Retail 2030”, jest nasilającym się trendem.

— Zaciera się granica między zakupami a pozostałymi sposobami spędzania czasu w centrach handlowych. Z tego względu warto zatroszczyć się o to, by każdy etap pobytu w galerii dostarczał klientowi jak najlepszych wrażeń, nie zapominając przy tym o praktycznych aspektach, takich jak lokalizacja blisko domu czy pracy. Coraz bardziej pożądana będzie również możliwość naładowania samochodu elektrycznego czy dostęp do strefy wellness — wymienia Agata Czarnecka, dyrektor w dziale doradztwa i badań rynku CBRE.

Zdaniem ekspertki centra handlowe zaczną pełnić rolę tzw. showroomów — wizytówek, skoncentrowanych na jak najlepszych wrażeniach klienta, który przyjdzie obejrzeć produkt, a kupi go online.

Według Magdaleny Frątczak jest to wynikiem globalnego trendu. Obecnie galerie na całym świecie przekształcają się w tzw. „centra stylu życia”, które nie są przeznaczone już wyłącznie dla kupujących, ale także dla miejscowych pracowników czy turystów.

— W naszym kraju zmiany wymusza również częściowy zakaz handlu w niedziele — klienci jeszcze bardziej cenią sobie miejsca, w których mogą załatwić kilka spraw na raz — zaznacza Magdalena Frątczak.

Dlatego i w Polsce powstają obiekty handlowe, w których organizowane są nie tylko wydarzenia kulturalne, muzyczne i sportowe. Coraz częściej powstają w nich też centra medyczne, kluby fitness, a nawet strefy relaksu. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane