Kobiety uciekają z Wall Street

ŁO
opublikowano: 11-09-2010, 09:48

Wall Street zwane kiedyś "boys' club" dawno nie było tak "boys".

Po latach gwałtownej emancypacji i napływie kobiet do pracy w finansach, w ostatnich 10 latach notowane są w tym względzie spadki.

Od 2000 roku liczba pracujących w finansach kobiet w wieku 20-35 lat spadła o 315 tys., czyli 16,5 proc. W tym samym czasie w amerykańskich instytucjach finansowych liczba mężczyzn w tym samym wieku poszybowała w górę o 93 tys., co daje 7,3 proc. wzrost.

Kobiety patrzą na reputację

- Dla kobiet było bardzo ważne, aby pracować w firmie, z której mogą być dumne - mówi w wywiadzie dla redakcyjnego bloga "The Wall Street Journal" Sylvia Ann Hewlett, założycielka i prezydent think tanku Center for Work-Life Policy.

Hewlett twierdzi, że szczególnie w okresie apogeum kryzysu finansowego, nadszarpnięta reputacja sektora finansowego odstraszała kobiety. Mężczyźni według Hewlett statystycznie przywiązują mniejszą wagę do takich kwestii, liczy się bardziej końcowa wypłata i pakiet świadczeń dodatkowych.

Inne ambicje, seksizm...

Ekonomistka podkreśla też, że różnica w systemie wartości jest widoczna również w pościgu za awansami. Gdy Center for Work-Life Policy podczas swoich badań pytało kobiety, czy polują na najwyższe stanowiska w firmie, większość odpowiadała, że nie ma takich ambicji.

Do tego dochodzą problemy z seksizmem w korporacjach finansowych i przerwy w karierze, na które decydują się młode kobiety na przykład z powodu porodu.

Firmy walczą o kobiety

Równocześnie czołowe firmy zabiegają o większą ilość kobiet w swoich szeregach. Hewlett chwali program Goldman Sachs Returnship i wspólny projekt Bank of America oraz Columbia University. W BofA widać już rezultaty długoletniej polityki - 61 proc. wszystkich pracowników stanowią kobiety.

- Firmą, która zrobiła wiele dobrego dla kobiet był bank Lehman Brothers. Mieli spektakularny program o nazwie Encore – dodaje Hewlett.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane