Kobiety zmieniają świat

Komentarz partnera strategicznego Monika Kordowska, dyrektor zarządzający pionu ryzyka operacyjnego, kontroli kredytowej i przeciwdziałania nadużyciom w Banku BNP Paribas, liderka programu Kobiety zmieniające BNP Paribas
opublikowano: 14-07-2021, 20:00

Stwarzanie kobietom warunków, w których mają takie same szanse rozwoju zawodowego jak mężczyźni, to przede wszystkim kwestia etyczna. Nie powinno podlegać dyskusji to, że zatrudnienie, awans czy możliwość sprawdzenia się na wysokim stanowisku muszą zależeć jedynie od kompetencji i wiedzy. Stawianie na kobiety ma również aspekt czysto pragmatyczny. Talent rozkłada się równomiernie, niezależnie od płci. Nieproporcjonalna reprezentacja kobiet w firmie oznaczałaby zatem rezygnację z części potencjału rynku pracy.

W Grupie Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska S.A. 64 proc. zatrudnionych stanowią kobiety. Bardzo podobny jest odsetek pań na stanowiska menedżerskich – 61 proc. . To pokazuje, że kobiety po pierwsze świetnie odnajdują się w sektorze finansowym, po drugie – mają potencjał i ambicje, aby piąć się po szczeblach kariery. W banku regularnie przeprowadzane są oceny wyników pracy i – co nie zaskakuje – nie ma żadnych różnic w efektywności menadżerów ze względu na ich płeć.

Do osiągnięcia równości w obszarze zatrudnienia i rozwoju kobiet i mężczyzn nie wystarczy sama świadomość problemu ani dobre chęci. Stereotypy i systemowe „szklane sufity” są często osadzone w kulturach organizacyjnych firm tak mocno, że konieczna jest instytucjonalizacja podejścia do eliminacji nierówności. W Banku BNP Paribas o różnorodność dbają specjalnie powołani do tego diversity & inclusion officers. Dwa lata temu wystartował program „Kobiety zmieniające BNP Paribas”, którego celem jest wzmocnienie roli kobiet w organizacji, promowanie idei Diversity&Inclusion oraz budowanie zaangażowania mężczyzn w działania na rzecz równości płci. Jednym z flagowych projektów w ramach programu jest oferta rozwojowa WomenUp, umożliwiająca uczestniczkom rozpoznanie i wzmocnienie talentów czy rozwój umiejętności w zakresie budowania marki osobistej. Bank BNP Paribas aktywnie wspiera też młode matki. Oprócz szeregu benefitów czy ułatwień (np. niższe cele sprzedażowe do zrealizowania po powrocie z urlopów macierzyńskich), bank rozwija współpracę z organizacjami społecznymi, takimi jak Fundacja Share the Care, promująca równe zaangażowanie obojga rodziców w opiekę nad dzieckiem.

Nie mamy wątpliwości, że „bank zmieniającego się świata” musi uwzględniać istotną rolę kobiet. One, tak samo jak mężczyźni, chcą i potrafią zmieniać świat.

https://raportroczny.bnpparibas.pl/spoleczenstwo/miejsce-pracy/struktura-zatrudnienia/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane