W Grupie Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska S.A. 64 proc. zatrudnionych stanowią kobiety. Bardzo podobny jest odsetek pań na stanowiska menedżerskich – 61 proc. . To pokazuje, że kobiety po pierwsze świetnie odnajdują się w sektorze finansowym, po drugie – mają potencjał i ambicje, aby piąć się po szczeblach kariery. W banku regularnie przeprowadzane są oceny wyników pracy i – co nie zaskakuje – nie ma żadnych różnic w efektywności menadżerów ze względu na ich płeć.
Do osiągnięcia równości w obszarze zatrudnienia i rozwoju kobiet i mężczyzn nie wystarczy sama świadomość problemu ani dobre chęci. Stereotypy i systemowe „szklane sufity” są często osadzone w kulturach organizacyjnych firm tak mocno, że konieczna jest instytucjonalizacja podejścia do eliminacji nierówności. W Banku BNP Paribas o różnorodność dbają specjalnie powołani do tego diversity & inclusion officers. Dwa lata temu wystartował program „Kobiety zmieniające BNP Paribas”, którego celem jest wzmocnienie roli kobiet w organizacji, promowanie idei Diversity&Inclusion oraz budowanie zaangażowania mężczyzn w działania na rzecz równości płci. Jednym z flagowych projektów w ramach programu jest oferta rozwojowa WomenUp, umożliwiająca uczestniczkom rozpoznanie i wzmocnienie talentów czy rozwój umiejętności w zakresie budowania marki osobistej. Bank BNP Paribas aktywnie wspiera też młode matki. Oprócz szeregu benefitów czy ułatwień (np. niższe cele sprzedażowe do zrealizowania po powrocie z urlopów macierzyńskich), bank rozwija współpracę z organizacjami społecznymi, takimi jak Fundacja Share the Care, promująca równe zaangażowanie obojga rodziców w opiekę nad dzieckiem.
Nie mamy wątpliwości, że „bank zmieniającego się świata” musi uwzględniać istotną rolę kobiet. One, tak samo jak mężczyźni, chcą i potrafią zmieniać świat.
https://raportroczny.bnpparibas.pl/spoleczenstwo/miejsce-pracy/struktura-zatrudnienia/