Czytasz dzięki

Kolejny rekord Nasdaq

opublikowano: 08-07-2020, 22:47

Dow Jones kończył sesję wzrostem o 0,7 proc. S&P500 zyskał 0,8 proc. Nasdaq po zwyżce o 1,4 proc. ustanowił rekord wspinając się do poziomu 10.492,50 pkt.

Na amerykańskie rynki akcji wróciły wzrosty, choć widać to było głównie w pierwszych i ostatnich minutach środowej sesji. Inwestorzy kupowali przede wszystkim akcje spółek technologicznych, uważanych za mniej ryzykowne w obecnych czasach. Kursy Amazon i Apple wspięły się na nowe szczyty. Taniały akcje właścicieli linii lotniczych po tym jak ostrzeżenie o możliwości urlopowania przez United Airlines od października 36 tys., czyli 45 proc. pracowników, przypomniało inwestorom, że poprawa sytuacji nie następuje tak szybko jak jeszcze niedawno oczekiwano.

Nasdaq, Wall Street
Zobacz więcej

Nasdaq, Wall Street fot. Bloomberg

Na zamknięciu popyt przeważał w 6 z 11 głównych segmentów S&P500. Największym cieszyły się akcje spółek IT (1,6 proc.), dostawców dyskrecjonalnych dóbr konsumpcyjnych (1,5 proc.) oraz spółek finansowych (1,0 proc.). Najsłabsze były segmenty nieruchomości i dóbr codziennego użytku (po -0,2 proc.) oraz spółek materiałowych (-1,5 proc.).

Na koniec sesji drożało 60 proc. spółek wchodzących w skład S&P500. Z 30 blue chipów ze średniej Dow Jones rosły kursy 21. Najmocniej drożały akcje Walt Disney Company (2,7 proc.) po tym jak pomimo rosnącej liczby zakażeń koronawirusem koncern podtrzymał plan otwarcia 11 lipca parku rozrywki o Orlando. W pierwszej trójce znaleźli się jeszcze dwaj giganci IT: Apple (2,3 proc.) i Microsoft (2,2 proc.). Najmocniej staniały akcje koncernu farmaceutycznego Merck & Co. (-1,0 proc.), sieci supermarketów Walmart (-2,0 proc.) oraz koncernu chemicznego Dow Inc.  (-3,2 proc.).

Na Nasdaq rosły kursy 56 proc. z ok. 3,1 tys. notowanych na tym rynku spółek. Spośród tych o największej kapitalizacji staniała tylko Tesla (-1,7 proc.). W grupie FAANG najmocniej drożał Amazon.com (2,7 proc.), a najsłabiej Alphabet, właściciel Google (0,7 proc.).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane