Izabela Jarosz odeszła po sześciu latach z Allegro, gdzie odpowiadała za dział HR – wcześniej podobną funkcję pełniła przez lata w Allianzie. Jej nowym pracodawcą jest od lutego Miinto. To wywodząca się z Danii platforma z luksusową modą, działająca na 14 europejskich rynkach. Miała w roku obrotowym 2020/21 (od sierpnia do lipca) ponad 200 mln EUR przychodów, a wskaźnik GMV (wartość produktów sprzedanych na platformie) wyniósł 188 mln EUR (+54 proc. r/r).

Odejścia u lidera polskiego rynku e-commerce
Firma weszła do Polski w 2019 r., przejmując największego lokalnego konkurenta – Showroom. Szykując się do intensywniejszej międzynarodowej ekspansji, tworzy nad Wisłą od 2021 r. hub IT, w którym zatrudni 300 osób.
„Szybko się rozwijamy, potrzebujemy więc najlepszych talentów – zarówno do nadążenia za tempem naszego rozwoju, jak i do osiągnięcia jeszcze więcej niż do tej pory” – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Konrad Kierklo, współzałożyciel i prezes Miinto.
„Miinto pokazało skuteczność modelu biznesowego, wychodząc już z fazy start-upu. To świetny moment, aby dołączyć do zespołu i uczestniczyć w kolejnym etapie międzynarodowego rozwoju organizacji” – dodaje Izabela Jarosz, dyrektor ds. personalnych w Miinto.
Z Allegro pożegnali się w 2021 r. także inni ważni menedżerowie. W grudniu do zarządzania InPostem Fresh przeszedł Marcin Dakowski, prezes należącego do Allegro serwisu eBilet. W czerwcu odszedł po 20 latach pracy Piotr Szybiak, kierujący zespołami ds. produktu i ds. technologii, w sierpniu zrezygnował Damian Zapłata, członek zarządu, i przeszedł do Eobuwia na stanowisko prezesa, a z początkiem października Kacper Rozenbaum – były szef sprzedaży międzynarodowej – został dyrektorem generalnym Opontii w Polsce, firmy konsolidującej rynek e-commerce. Natomiast były prezes Allegro, Przemyslaw Budkowski, rozwija od 2019 r. Merxu, platformę do e-handlu w B2B.
Świeża krew w Allegro
8 lutego Allegro poinformowało o powołaniu dwóch członków zarządu, którzy mają wesprzeć je w międzynarodowej ekspansji. Do firmy dołączyli w styczniu – Alvise Favara odpowiada za rozwój sprzedaży, a David Roberts za technologię i produkt. Pierwszy z nich kierował poprzednio segmentem Consumables w niemieckim Amazonie, a wcześniej ogólnoeuropejskimi procesami operacyjnymi tej firmy. Drugi natomiast cztery lata spędził w Zalando, gdzie odpowiadał za kwestię strategiczne, w tym rozwój platformy, a wcześniej pracował w amerykańskim oddziale Amazona.
Allegro ogłosiło w listopadzie przejęcie za ok. 4 mld zł w gotówce i akcjach czeskiej grupy Mall i WE|DO. Uzyskało już zgody prawie wszystkich regulatorów – czeka na zielone światło jeszcze od polskiego UOKiK. Po sfinalizowaniu transakcji zyska dostęp do rynku obejmującego 70 mln klientów, co pomoże mu w dążeniu do zostania największą platformą e-commerce w regionie i na kolejnych rynkach.