Koreański gigant inwestuje w polskie studio

opublikowano: 08-04-2022, 16:17

Krafton stał się inwestorem młodego polskiego studia, które planuje zadebiutować na głównym parkiecie GPW.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Czym się zajmuje Covenant.dev
  • Kiedy planuje debiut na GPW
  • Na czym polegała inwestycja Kraftona w spółkę

W ostatnich miesiącach na polskim rynku growym aktywny był chiński gigant Tencent: zainwestował w giełdowego Bloobera oraz studia Exit Plan i The Parasight. Okazuje się, że i inni duzi gracze z Azji są aktywni na naszym rynku.

– Z dumą informujemy, że Krafton został akcjonariuszem Covenant.dev. Wierzę, że inwestora zainteresował potencjał naszego studia i projektów, nad którymi pracujemy. Wsparcie tak potężnej globalnej korporacji umożliwi naszemu kreatywnemu zespołowi ukierunkowanie się na jeszcze ambitniejsze projekty - mówi Stanisław Just, prezes i założyciel studia Convenant.dev.

Szczegóły transakcji nie zostały na razie ujawnione. Wiadomo, że nie było emisji nowych akcji, a inwestor nabył walory od niektórych dotychczasowych akcjonariuszy. Po transakcji ponad 50-procentowy udział w akcjonariacie zachowa Stanisław Just.

Krafton to gigant z Korei Południowej. Należy do niego wiele firm, w tym PUBG Studios znane z hitu „PlayerUnknown's Battlegrounds” (PUBG). W 2021 r. Krafton wypracował 640 mld KRW (około 2,2 mld zł) zysku operacyjnego. W ubiegłorocznym IPO pozyskał 3,75 mld USD.

Covenant.dev to spółka założona na początku 2020 r. przez weteranów z branży gier, którzy zdobywali doświadczenie m.in. w CD Projekcie czy 11 bit studios. Obecnie zatrudnia 24 osoby. Studio pracuje nad strategiczną przygodówką „Gord”, która ma mieć premierę pod koniec 2022 r. Jej wydawcą jest brytyjskie Team17. Prowadzi też prace nad dwoma nieujawnionymi jeszcze projektami.

Spółka wcześniej zapowiadała wejście na giełdę. Pojawienie się nowego inwestora nie zmienia tych planów.

– Do końca 2023 r. planujemy debiut na głównym rynku - mówi Stanisław Just.

Światowy hit
Światowy hit
Koreański Krafton znany jest m.in. ze strzelanki „PUBG”, której wydawcą jest chiński Tencent. Gra odpowiada za większość przychodów studia liczonych w miliardach dolarów.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane