Kosmetyki w Merlin.pl

Magdalena Laskowska
opublikowano: 18-07-2007, 00:00

Jesienią w jednym z największych polskich sklepów internetowych kupimy już nie tylko książki czy zabawki.

Jesienią w jednym z największych polskich sklepów internetowych kupimy już nie tylko książki czy zabawki.

Merlin.pl, kojarzony przez internautów przede wszystkim z wirtualną księgarnią, od kilku lat efektywnie walczy z tą etykietą. Już dziś oferuje płyty z muzyką i filmami, gry komputerowe, elektronikę i zabawki. Jesienią zacznie sprzedawać także kosmetyki. Dlaczego?

— Bo są one jedną z pięciu najszybciej rosnących kategorii w sprzedaży internetowej — mówi Łukasz Wiewiórowski z Merlin.pl.

Obecnie zarząd Merlina prowadzi zaawansowane rozmowy z producentami kosmetyków, z którymi będzie współpracował. Na razie nie chce ujawnić, jakie marki będzie dystrybuował w sieci. Wiadomo tylko, że w ofercie ma się znaleźć kilkanaście tysięcy produktów kilkuset znanych polskich i zagranicznych brandów.

— Nie będziemy konkurować z detalicznymi drogeriami, bo chcemy uzupełniać tradycyjny rynek — zapowiada Łukasz Wiewiórowski.

Z badań Merlina wynika, że w Polsce około 7 mln osób robi zakupy przez internet, a w ubiegłym roku polscy internauci na zakup kosmetyków w sieci wydali 70 mln zł (z czego większość przez platformę Allegro.pl). Gra jest więc warta świeczki.

— Chcemy, by w ciągu kilku lat udział kosmetyków w sprzedaży sięgnął 10 proc. — mówi Łukasz Wiewiórowski.

W ubiegłym roku obroty Merlina wyniosły 63 mln zł, prognozy na ten rok sięgają 90 mln zł, a na przyszły 145 mln zł. Jednak większość przychodów Merlina nadal przynoszą książki. W ubiegłym roku ich sprzedaż stanowiła 60 proc. obrotów, w tym roku będzie to 50 proc.

— Ich udział w przychodach będzie się systematycznie zmniejszał, bo chcemy być uniwersalnym sklepem, a nie tylko księgarnią — zapowiada Łukasz Wiewiórowski.

W przyszłości niewykluczone, że w ofercie Merlina pojawią się także ubrania, buty i biżuteria. Merlin.pl kontrolowany jest przez Zbigniewa Sykulskiego i Piotra Wilama. Obecnie ma w ofercie 300 tys. produktów, miesięcznie wirtualny sklep odwiedza do 2,2 mln użytkowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu