Czytasz dzięki

Kowalski pracuje na urlopie

opublikowano: 11-08-2020, 22:00

Tylko 1 proc. Polaków spędza wakacje bez służbowego telefonu czy laptopa.

Co czwarty aktywny zawodowo Polak zrezygnował z wakacji. Ale ponad połowa respondentów deklaruje chęć wyjazdu na urlop — wynika z badania Devire. Czy to oznacza, że większość z nas lubi i umie odpoczywać? Nic bardziej mylnego. 57 proc. ankietowanych przyznało, że zdarzyło się im wcześniej pracować podczas urlopu. I trudno oczekiwać, że tym razem będzie inaczej.

— Przypuszczam, że odsetek Kowalskich łączących wypoczynek z pracą będzie większy niż w ostatnich latach. Wywołanyprzez pandemię kryzys wiąże się z niepewnością. Wielu z nas obawia się o swoje zatrudnienie, więc chcemy wykazać się przed szefem zaangażowaniem i efektywnością — mówi Katarzyna Janczuk, trenerka biznesu.

Tylko 1 proc. uczestników sondażu jest w czasie urlopu offline. Pozostali zabierają z sobą smartfony i laptopy. Jednocześnie 82 proc. osób deklaruje, że nie zamierza na wyjeździe wykonywać obowiązków zawodowych. Najwidoczniej odbierania służbowych mejli czy połączeń telefonicznych nie traktujemy już jako pracy. Czym tłumaczyć zatarcie granicy między sferą prywatną a służbową?

— Zezwalając na pracę zdalną, wielu pracodawców zaczęło oczekiwać dostępności swoich pracowników pod telefonem 24 godziny na dobę. Ludzie się na to zgadzają, i to nawet w trakcie urlopu — wyjaśnia Michał Młynarczyk, prezes Devire i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Sześciu na 10 badanych twierdzi, że ich stanowisko wymaga stałego kontaktu z firmą. Co trzeci uważa, że bycie w ciągłej dyspozycji to powinność wobec pracodawcy. Co piąty nie umie zapomnieć o pracy, nawet gdy się opala na plaży w Juracie.

— Najwyższy czas powstrzymać to szaleństwo. Produktywny, kreatywny i zaangażowany jest tylko człowiek wypoczęty — podsumowuje Katarzyna Janczuk.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane