Krótka historia sprzedaży online

opublikowano: 30-12-2018, 22:00

Twórca kujawsko-pomorskiego lidera e-Gazel zaczął od nauki html-a. Teraz uruchamia nowe sklepy i rozszerza asortyment sprzedaży

LIDER KUJAWSKO-POMORSKI — GRUPA-MG (15. MIEJSCE W KRAJU)

Jako syn producenta drzwi harmonijkowych i tapicerki wiedziałem, że swoją przyszłość w jakimś stopniu zwiążę z biznesem. Urodziłem się w 1987 r. Gdy byłem nastolatkiem internet stał się bardziej dostępny i możliwe było zainstalowanie w domu stałego łącza — opowiada Mikołaj Gockowiak, właściciel spółki Grupa-MG.

Interesowało go tworzenie stron www, więc nauczył się programowania w html.

— Zaproponowałem tacie, że zrobię mu jego pierwszą firmową stronę. Tak zaczęła się nasza sprzedaż online — wspomina Mikołaj Gockowiak.

Szybko przybywało nowych klientów. Na przełomie 2004 i 2005 roku Mikołaj Gockowiak wystawił produkty na allegro, gdzie również zyskały nabywców. Upłynęło kilka lat.

— W 2008 r. rodzice polecieli na targi do Chin i zaczęliśmy import dodatkowych artykułów. To taka krótka historia sprzedaży online — mówi Mikołaj Gockowiak. Swoją firmę założył dziesięć lat temu, kiedy szedł na studia. Początkowo był to handel detaliczny — sklepy monopolowe.

— W 2011 r. kiedy w firmie taty osiągnęliśmy całkiem pokaźny zestaw produktów, przyglądając się działaniom konkurencji zdecydowaliśmy o powieleniu ofert na allegro jako sprzedaż osobnej firmy — opowiada Mikołaj Gockowiak.

Zakładał kolejne sklepy internetowe i wprowadzał do sprzedaży nowe produkty.

— W 2015 r. dołożyliśmy gamę krzeseł oraz hokerów barowych i pod koniec roku otworzyliśmy sklep www.ehokery.pl. Ta decyzja okazała się świetnym pomysłem. Sklep bardzo szybko się przyjął i bez większej reklamy już w pierwszych miesiącach zapewniał kilka zamówień dziennie. Skupiliśmy się zatem na rozwijaniu asortymentu w tej branży wraz z powiększaniem oferty dostępnej na allegro tj. wyposażenia domu i ogrodu — mówi właściciel spółki.

Na większą sprzedaż nie trzeba było długo czekać. Grupa-MG odnotowuje duży wzrost sprzedaży — obecnie to kilkaset zamówień każdego dnia. Mikołaj Gockowiak zatrudnia dwie osoby w dziale obsługi klienta, natomiast sam zajmuje się marketingiem oraz rozwijaniem nowych kanałów sprzedaży. Myśli o ekspansji zagranicznej i budowie własnego magazynu logistycznego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Aktualności / Krótka historia sprzedaży online