Kryzys nie zaszkodził tym markom

DI, Rzeczpospolita
opublikowano: 2009-12-10 07:49

Orlen, PKO Bank Polski i PZU to najdroższe rodzime marki – wynika z szóstej już edycji rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, jaki przeprowadziła „Rzeczpospolita”. Tyle one trzy warte są blisko 10 mld zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem zyskały ponad 30 proc.

Wartość Orlenu oceniono na 3648,3 mln zł, PKO BP - na 3161,0 mln zł, a PZU na 2823,5 mln zł.

Ponadto w pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się w kolejności: TP - wartość 2084,5 mln zł, Era - 1584,0 mln zł, Bank Pekao - 1548,3 mln zł, Plus - 1193,3 mln zł, TVN - 1088,4 mln zł, Biedronka - 953,3 mln złi Tyskie - - 908,4 mln zł.

Jak pisze „Rz”, dynamiczny rozwój czołówki zestawienia przyczynił się do wzrostu łącznej wartości wszystkich 330 wycenionych w nim marek. W tym roku sięgnęła ona prawie 58 mld zł, o 7 mld zł więcej niż przed rokiem.

Dziennik podkreśla, że w zagranicznych rankingach coraz większe znaczenie zdobywają firmy nowych technologii.

- W tym roku łączna wartość 100 najdroższych marek na liście Brand Top 100, którą publikuje Financial Times wzrosła mimo kryzysu o 1,7 proc. Najcenniejszym brandem świata jest Google. Marka tej spółki internetowej warta jest dziś już ponad 100 mld dolarów – czytamy w „Rzeczpospolitej”.