Kulczyk junior marzy o krzemowej dolinie

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 09-04-2008, 07:10

Inwestycjami w spółki działające w obszarze nowych technologii — tym będzie się zajmował fundusz Sebastiana Kulczyka. Phenomind Ventures rzuca rękawicę giełdowym MCI i IQ Partners.

Tworzymy „krzemową dolinę” dla dynamicznych firm z obszaru Europy Środkowo- -Wschodniej — to myśl przewodnia Phenomind Ventures, funduszu typu venture capital, którego szefami są Sebastian Kulczyk i Michał Grzybkowski. Zarządzającym jest Piotr Pajewski, przez lata związany z funduszem bmp. Oficjalną premierę fundusz będzie miał za tydzień, nam udało się odkryć nieco założeń.

Nie tylko kasa
Pomysł na biznes jest znany — fundusz kupuje udziały w spółce, rozwija ją i po kilku latach sprzedaje z zyskiem. Phenomind szuka spółek na wczesnym etapie rozwoju, a nawet start-upów. Cechą podkreślaną przez władze funduszu jest to, że dają nie tylko kapitał na rozwój, lecz także wspierają wiedzą i kompetencjami. I nie są to puste słowa: Sebastian Kulczyk i Michał Grzybkowski zdążyli zbudować już grupę firm, które będą działać na rzecz spółek z portfela Phenomind. Otwiera ją Goldensubmarine — agencja marketingu interaktywnego, która powstała w lutym z połączenia poznańskiej agencji Conecto i warszawskiej Isens. W portfolio ma już takich klientów, jak: Amica, Coty czy Media Markt. Do tego Be- yond.pl — jedna z największych serwerowni w Polsce. To na jej serwerach działają portale Nasza-Klasa i Allegro. Kulczyk i Grzybkowski bezpośrednio lub przez spółkę zależną kontrolują także Bilans 24 — biuro księgowo-rachunkowe, Games-net.pl — portal z grami komputerowymi online, My Place Development — dewelopera i E24. Ta ostatnia spółka to pierwsze potknięcie menedżerów. W zamierzeniu miała być ogólnopolską siecią kawiarni internetowych. W lutym projekt upadł, bo „nie udało się uzyskać odpowiednich parametrów finansowych dla projektu w skali ogólnopolskiej”.


IT i cała reszta
Phenomind Ventures będzie łowił wśród spółek, których działalność jest związana z internetem, nowoczesnymi mediami, handlem internetowym, rozrywką czy mediami. W tym samym morzu perełek poszukują dwa giełdowe fundusze: MCI i IQ Partners. Stare wygi witają jednak konkurenta z otwartymi ramionami.

— Oczywiście nowy fundusz oznacza, że zwiększy się konkurencja zwłaszcza o najlepsze projekty na rynku. Jednak nowych przedsięwzięć, którym potrzebny jest profesjonalny inwestor, jest na tyle dużo, że wystarczy dla wszystkich. Zespół Phenomind ma wysokie kompetencje oraz doświadczenie, więc nie jest wykluczone, że przy wybranych projektach moglibyśmy inwestować wspólnie — mówi Andrzej Jasieniecki, dyrektor inwestycyjny MCI Tech Ventures.

— Nie boimy się, że zabraknie projektów, tym bardziej że staramy się sami je wymyślać. Jesteśmy jednak gotowi na współpracę z innymi funduszami. Mamy za sobą wspólne inwestycje z Capital Partners i Business Angel Seedfund — mówi Maciej Hazubski, prezes IQ Partners.

 

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane