Lekkie pióro biznesu

AGO
opublikowano: 2013-12-04 00:00

KATARZYNA KOŁCZEWSKA: PROCARDIA MEDICAL

KATEGORIA: FIRMY Z PRZYCHODEM ZE SPRZEDAŻY POWYŻEJ 50 MLN ZŁ

7 Do branży medycznej trafiłam w 1997 r. Najpierw pracowałam jako przedstawiciel medyczny. W 1999 r. zaproponowano mi założenie w Polsce oddziału szwedzkiego producenta sprzętu medycznego. Najpierw objęłam stanowisko menedżera na kraj w strukturach spółki matki, a następnie prezesa w utworzonej spółce polskiej.

W 2003 r. szwedzką firmę wchłonął amerykański koncern, a ja podjęłam decyzję o założeniu własnej spółki na tym rynku, wykorzystując dotychczasową wiedzę i doświadczenie. To, w jaki sposób zarządzam firmą, zależy od sytuacji. Żaden styl nie jest jedynym słusznym. Zdarza się, że traktuję pracowników jak partnerów biznesowych, innym razem jak własne dzieci, a czasami bywam autorytarna. Największym moim sukcesem jest zespół. Wychowałam, wyszkoliłam i pozwoliłam się rozwinąć co najmniej kilkunastu wartościowym ludziom. To oni tworzą tę firmę. Ja im tylko pokazuję, do której bramki gramy i jaką obieramy strategię kopania.

Jestem również dumna z nagród i wyróżnień, z wysokich obrotów, dobrej kondycji firmy i z tego, jaką pozycję zyskała na rynku. Za duży sukces uznaję też znalezienie się w tegorocznym rankingu „100 Kobiet Biznesu“. Porażką była utrata paru osób z zespołu i nadwyrężone zaufanie. Z perspektywy czasu uważam jednak, że warto. Człowiek uczy się na błędach. W życiu prywatnym wychowuję córkę i psa.

Chociaż czasami to oni próbują wychowywać mnie. Poza tym jestem pisarką. We wrześniu nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka ukazała się moja debiutancka powieść „Kto, jak nie ja?“. Pracuję nad kolejnymi książkami. Moim wielkim, nadal niespełnionym marzeniem jest podróż dookoła świata, a ambicją zawodową dalsze rozwijanie firmy w świetnej kondycji i znalezienie się pierwszej setce „Gazel Biznesu“. Poza tym, chciałabym napisać bestseller na miarę Mario Puzo czy Jodi Picoult. Nie mam jednak pewności, czy to wyłącznie marzenie, czy też ambicja...

ProCardia Medical

Firma działająca na rynku sprzętu medycznego m.in. do kardiologii inwazyjnej, chirurgii naczyniowej, radiologii inwazyjnej i neuroradiologii. Powstała we wrześniu 2003 r. w Warszawie.