Lendo startuje z pożyczkami

opublikowano: 05-03-2019, 22:00

Pośrednik finansowy ze szwedzkimi korzeniami werbuje banki i firmy pożyczkowe. Chce dać zarobić również klientom.

Operacyjną działalność w Polsce rozpoczyna firma Lendo, internetowy pośrednik agregujący oferty pożyczkowe trzech firm pożyczkowych (Euroloan, Aasa, Fellow Finance) i dwóch banków (BGŻ BNP Paribas, Nest Bank). Do końca roku spółka chce współpracować z minimum dziesięcioma partnerami biznesowymi, w wiekszości bankami. Lendo interesuje też kooperacja z największymi pozabankowymi pożyczkodawcami, którzy w ofercie mają produkty ratalne, bo spółka nie chce pośredniczyć w sprzedaży chwilówek.

Zdaniem Tomasza Kowalskiego, odpowiedzialnego za rozwój Lendo Group
na polskim rynku, mocną stroną pośrednictwa online są precyzyjne narzędzia do
oceny ryzyka kredytowego i niższe koszty działalności w porównaniu z
pośrednikami finansowymi działającymi w terenie.
Zobacz więcej

TANIE POŻYCZANIE:

Zdaniem Tomasza Kowalskiego, odpowiedzialnego za rozwój Lendo Group na polskim rynku, mocną stroną pośrednictwa online są precyzyjne narzędzia do oceny ryzyka kredytowego i niższe koszty działalności w porównaniu z pośrednikami finansowymi działającymi w terenie. Fot. Marek Wiśniewski

Zobacz także

W ciągu pięciu lat menedżerowie odpowiadający za rozwój skandynawskiej marki w Polsce zamierzają uczynić ją największym pośrednikiem online pod względem wolumenu udzielonych pożyczek.

— Chcemy być rentowną spółką w ciągu dwóch lat. Działamy na rynku z dużym potencjałem — mówi Tomasz Kowalski, dyrektor regionalny Lendo Group.

Celów firma nie opisuje liczbami, chce jednak wyprzedzić konkurencyjne Bancovo, spółkę córkę Alior Banku, która ma równie wysokie ambicje, bo celuje w 2-3 mld zł obrotu do 2020 r. Rywali ma więcej — w zeszłym roku oprócz Bancova wystartowała platforma FinAi i Jakikredyt. Nad Wisłą próbował zaistnieć również europejskistart-up Liber Finance, jednak po kilku miesiącach wycofał się z gry (według naszych źródeł spółka zbankrutowała). Oprócz pośredników internetowych na naszym rynku działają terenowi doradcy finansowi, np. Expander i Open Finance. Pożyczkodawców w dotarciu do klientów wspierają również właściciele porównywarek produktowych i sieci afiliacyjne. Jak przedstawiciele Lendo chcą przebić się przez ten gąszcz?

— Łączymy pośrednictwo online i offline. Dajemy klientom możliwość domknięcia procesu pożyczkowego w pełni zdalnie, ale też przy wsparciu pracowników call center i bezpośrednio w oddziale wybranego banku. Dążymy do tego, aby pożyczanie za pośrednictwem naszej platformy nie było droższe niż bezpośrednio u pożyczkodawcy — wyjaśnia przedstawiciel Lendo.

W maju Lendo planuje szeroką kampanię promocyjnąw telewizji i internecie. Obecnie prowadzi finalne rozmowy z domem mediowym, wkrótce zdecyduje się na współpracę z jedną z pięciu agencji kreatywnych, z którymi rozmawia — wybrana zadba o wizerunek marki na polskim rynku. Jedną z zachęt konsumenckich do korzystania z platformy Lendo będą bony pieniężne, dla osób, które zaangażują się w jej rozwój, np. zgłoszą błędy informatyczne lub zaproponują nowe rozwiązania techniczne. W listopadzie zeszłego roku Lendo wystartowało w Danii, a w lutym tego roku w Austrii. Na skandynawskich rynkach pośrednik współpracuje z 40 partnerami, w tym z 28 w rodzimej Szwecji.

OKIEM EKSPERTA

Rynek z dużym potencjałem

AGNIESZKA WACHNICKA, prezes Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego

Wartość rynku kredytów konsumenckich, mierzona wartością zadłużenia, wynosi około 180 mld zł, z czego ponad 170 mld zł przypada na banki, reszta na spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe i instytucje pożyczkowe. Przeważają kredyty spłacane w ratach, choć na rynku dostępne są także kredyty krótkoterminoweze spłatą jednorazową. Coraz popularniejsze staje się zaciąganie pożyczek i kredytów przez internet — na rynek finansowy wkracza pokolenie cyfrowe. Jednocześnie, jak w supermarkecie, klienci chcieliby mieć wszystkie usługi w jednym miejscu. W przypadku rynku kredytowego mogą to zapewnić pośrednicy internetowi, którzy nie tylko umożliwiają porównanie spersonalizowanych ofert, lecz także zawarcie umowy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy