Od 1 sierpnia rozpoczął działalność Lenovo Technology Polska (LTP), polska filia producenta komputerów, powstała w wyniku globalnej fuzji chińskiego Lenovo Group i działu komputerów osobistych IBM. Do początku przyszłego roku oferta nowego gracza nie będzie różniła się od dotychczasowych propozycji IBM. To oznacza, że LTP będzie sprzedawać notebooki, komputery stacjonarne i monitory oznaczone marką amerykańskiego giganta. Głębsze zmiany mają nastąpić w przyszłym roku, kiedy na polski rynek zostaną wprowadzone urządzenia z nowym logo. Komputery osobiste, przenośne i handheldy (palmtopy) Lenovo mają być adresowane do klientów indywidualnych. Marka IBM będzie zaś kierowana do klientów biznesowych.
Dyrektorem generalnym Lenovo w Polsce został Marek Borówka, wieloletni dyrektor działu komputerów osobistych w IBM Polska. W jego planach firma w ciągu maksymalnie pięciu lat ma osiągnąć pozycję lidera polskiego rynku. Oznaczałoby to uzyskanie kilkunastoprocentowego udziału w rynku szacowanym na ponad 1 mln urządzeń rocznie. Lenovo wykorzystuje obecną sieć dystrybucji, sprzedaży byłego działu IBM, składającego się z ponad 1300 partnerów.