Czytasz dzięki

Lepsza ciekawa praca niż wyższa płaca

opublikowano: 26-05-2020, 22:00

Tylko dla jednego na trzech pracowników zarobki są ważniejsze od kultury organizacyjnej.

Często mówi się, że żyjemy w wyjątkowo materialistycznych czasach, a najważniejszą rzeczą na rynku pracy jest pieniądz. Coś całkowicie przeciwnego pokazuje badanie zrealizowane przez Qmatch we współpracy ze spółkami L’Oréal, Nationale- Nederlanden i Divante. Zdecydowana większość z 800 ankietowanych pracowników w Polsce deklaruje, że bardziej niż wysokie zarobki ceni wartości, które wyznaje i wdraża ich firma.

Aż 67 proc. respondentów przedkłada kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa nad wynagrodzenie. Przeważają wśród nich (70 proc.) przedstawiciele pokolenia X (w wieku 41- 55 lat). Zaraz za nimi znalazły się zetki (urodzeni po 1995 r.), z 66 proc. wskazań. Na atrakcyjnych pensjach najbardziej zależy pokoleniu Y (urodzeni po 1980 r.) — opowiedziało się za nimi aż 36 proc. milenialsów.

— Nie dziwi mnie, że kultura organizacyjna jest najistotniejsza dla iksów, którzy wiodą już stosunkowo ustabilizowane finansowo życie, a w pracy chcą przede wszystkim dobrze się czuć i realizować swoje potrzeby. Pewne zdziwienie budzi natomiast antymaterialistyczne podejście młodych, którzy są dopiero na dorobku — podkreśla Magdalena Trąba, starszy konsultant w Pracuj Ventures, funduszu wspierającym polski rynek HR.

69 proc. badanych oświadczyło, że postawiliby na pracę dopasowaną do ich potrzeb i oczekiwań, nawet jeśli gdzieś indziej mogliby zarobić więcej. Mówili tak najczęściej reprezentanci pokolenia X (73 proc.). W przypadku zetek takie deklaracje złożyło 67 proc. uczestników sondażu, a wśród igreków — 65 proc. Z zarobkami wygrały też ciekawe doświadczenia i rozwój — dwie trzecie ankietowanych ze wszystkich grup wiekowych przedkłada je nad status materialny.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane